שיטת ה- PAS (Problem, Agitate, Solution) לפיתוח מסרים קצרים, ארוכים או סיפורים עסקיים

PAS (Problem, Agitate, Solution) היא בבסיס שיטה ליצירת מיקרו סקריפטים (מסרים קצרים) יעילים המהדהדים עם הקהל. אנחנו מתחילים בזיהוי בעיה, ואז מתסיסים אותה על ידי הדגשת השלכות שליליות, ולבסוף, מציעים פתרון בצורה של מוצר או שירות. הדבר יוצר תחושת דחיפות ומספק לקהל דרך ברורה ואפשרית לפתור את הבעיה, מה שמגדיל את הסיכוי להניע אותם לפעולה.

בואו נסביר לעומק: על ידי זיהוי בעיה שהקהל יכל להתחבר אליה, המיקרו-סקריפט מסוגל ליצור חיבור רגשי עם הקהל ולגרום לו להקדיש יותר תשומת לב למסר. על ידי התססה של הבעיה והדגשת ההשלכות השליליות, ניתן ליצור תחושת דחיפות ומוטיבציה רבה יותר למצוא פתרון. לבסוף, על ידי הצעת פתרון המיקרו-סקריפט מספק לקהל דרך ברורה ומעשית לפתור את הבעיה. זה יכול להגדיל את הסיכוי שהקהל ינקוט פעולה וישקול את המוצר או השירות המפורסם.

בנוסף, מסגרת PAS היא דרך מצוינת לגרום לקהל לחשוב על הבעיות שלו וההשלכות השליליות, מה שיגדיל את הסבירות שהם יזכרו את המסר ואת המוצר או השירות המפורסם.

דוגמאות:

  • בעיה: “נמאס לך לאבד כל הזמן את המפתחות שלך?”
  • התססה: “דמיין את התסכול והלחץ שנוצר כתוצאה מאיחור לעבודה או לפגישה חשובה כי אתה לא יכול מצליח למצוא את המפתחות שלך.”
  • פתרון: “מאתר המפתחות שלנו. לעולם לא תאבד את המפתחות שלך שוב.”
  • בעיה: “האם אתה שונא לנקות את הבית שלך כל הזמן?”
  • התססה: “דמיין את הזמן והאנרגיה המתבזבזים על ניקיון במקום לעשות דברים שאתה אוהב.”
  • פתרון: “רובוט הניקוי שלנו. תן לו לעשות את הניקוי בשבילך.”
  • בעיה: “נמאס לך שסוללת הטלפון נגמרת כל הזמן במהלך היום?”
  • התססה: “דמיין את השיחות, ההודעות וההזדמנויות שפספסת כתוצא המסוללת טלפון מתה.”
  • פתרון: “מטען נייד. לעולם לא תיגמר לך שוב הסוללה.”

הנה דוגמה לאופן שבו ניתן להשתמש במסגרת PAS (בעיה, תסיסה, פתרון) בסיפור עסקי:

  • בעיה: “שלומי הוא בעל עסק קטן שמתקשה לעמוד בכמות הניירת והמשימות האדמיניסטרטיביות שלו”.
  • תסיסה: “שלומי מאבד זמן וכסףבניסיון לעמוד בכמות הניירת והמשימות האדמיניסטרטיביות, מה שמשפיע על יכולתו להצמיח את העסק שלו ולשרת את לקוחותיו”.
  • פתרון: “שלומי מגלה את XYZ Business Solutions, חברה המציעה חבילה מקיפה של שירותי ניהול וירטואליים. על ידי מיקור חוץ של משימות אלו ל-XYZ, שלומי מסוגל לפנות יותר זמן ולהתמקד בהגדלת העסק שלו ובשירות לקוחותיו. כתוצאה מכך, העסק שלו מתחיל לשגשג וסוף סוף יש לו את הזמן והאנרגיה להגשים את חלומו להתרחב”.

בדוגמה זו, המסגרת של PAS משמשת ליצירת סיפור המהדהד עם בעלי עסקים קטנים שנאבקים בניירת ובמשימות אדמיניסטרטיביות. על ידי הדגשת ההשלכות השליליות של הבעיה (איבוד זמן וכסף ), הסיפור יוצר תחושת דחיפות וגורם לקהל מוטיבציה רבה יותר למצוא פתרון. הפתרון, XYZ Business Solutions, מספק דרך ברורה ומעשית לפתור את הבעיה והתוצאה היא עסק משגשג.

הנה דוגמה נוספת לאופן שבו ניתן להשתמש במסגרת PAS (Problem, Agitate, Solution) בסיפור עסקי, הפעם עבור סטארט-אפ:

  • בעיה: “שרה היא מייסדת סטארט-אפ שמתקשה לגרום לאפליקציה החדשה שלה לבלוט בשוק הצפוף של אפליקציות דומות”.
  • תסיסה: “האפליקציה של שרה לא זוכה לתשומת הלב הראויה, מה שמונע ממנה לרכוש משתמשים חדשים ולייצר הכנסות. הסטארט-אפ שלה בסכנת כישלון עוד לפני שיצא לדרך”.
  • פתרון: “שרה מגלה את XYZ Marketing Agency, חברה המתמחה באסטרטגיות השקה וצמיחה של אפליקציות. בעזרתם, שרה מסוגלת ליצור מסר אפקטיבי שמתקשר ביעילות את הערך הייחודי של האפליקציה שלה ומבדיל אותה מהמתחרים. היא גם מיישמת מסע פרסום ממוקד ואסטרטגיית יחסי ציבור, אשר בתורה מייצרת באז ותשומת לב לאפליקציה שלה. כתוצאה מכך, האפליקציה שלה מתחילה לצבור משתמשים חדשים בקצב מהיר ומייצרת מספיק הכנסות כדי להבטיח מימון נוסף, מה שמאפשר לסטארט-אפ של שרה להמריא ולצמוח. “

בדוגמה זו, המסגרת של PAS משמשת ליצירת סיפור שמהדהד עם מייסדי סטארט-אפים שנאבקים על תשומת לב הלקוחות בשוק צפוף. על ידי הדגשת ההשלכות השליליות של הבעיה (הסטארט-אפ לא מקבל תשומת לב ואינו מצליח לרכוש משתמשים חדשים ולייצר הכנסות), הסיפור יוצר תחושת דחיפות וגורם לקהל יותר מוטיבציה למצוא פתרון. הפתרון, XYZ Marketing Agency, מספק דרך ברורה ואפשרית לפתור את הבעיה והתוצאה היא סטארטאפ משגשג.

×

עגלת קניות

דברים טובים

מגיעים למי שנרשם לניוזלטר שלנו

דילוג לתוכן