מעצב מצגות זה רק עוד שם יפה למעצב גרפי? האומנם?

האם עברה לכם בראש פעם המחשבה: ‘מעצב מצגות הוא רק מעצב גרפי עם טייטל יותר ספציפי?’ זה בסדר, מדובר בתפיסה שגויה ופופולרית בקרב אנשים בישראל.

לפני עשר שנים, תיאור התפקיד של ‘מעצב מצגות’ כמעט ולא היה מוכר. ואם נקפוץ להיום הטייטל הזה נזרק לעבר כל מעצב זוטר שהבין “”ואוו! אני יכול להרוויח כסף מעיצוב מחדש של מצגות PowerPoint!” זאת למרות העובדה שיש להם אפס ידע לגבי מה הופך מצגת לברורה (סידור תוכן), משכנעת (פסיכולוגיה) ואפקטיבית (הכל ביחד)… נראה לי הבנתם את הרעיון.

עיצוב מצגות זאת נישה קטנה בתוך עולם העיצוב הגרפי, אבל היא נמצאת בצמיחה משמעותית לאורך השנים האחרונות. לא סתם כבר מספר שנים ניתן לראות בארגונים גלובליים תפקידים ייעודים בתחום תחת הטייטל presentation specialist.

הייחוד של מעצבי המצגות (לפחות כפי שאמור להיות לפי דעת מומחים רבים בארגונים מובילים כמו: McKinsey) הוא ביכולת להפיח חיים לתוך רעיונות על ידי שילוב של טכניקות storytelling, פסיכולוגיה ועזרים ויזואליים שתפקידם למשוך ולשמור על תשומת הלב של הקהל לאורך הפרזנטציה. זאת אומרת מדובר בתפקיד שדורש שילוב אפקטיבי בין דיסציפלינות שונות שעיצוב היא רק אחת מהן.

 ההבדל בין מעצב “פסדר…”(פחות מבסדר) למעצב “ואוו”:

כל אחד יכל לגרום למצגות להיראות טוב על ידי משאבים מוכנים שזמינים ברשת. אבל זה לא מה שאתם רוצים. מה שאתם רוצים זה מעצב מנוסה שבאמת מבין אתכם, את המסר שלכם ואת קהל היעד שלכם. ומחזיק את המסר הזה תמיד במוחו כשהוא עובד איתכם על הסיפור, הזרימה, וה-ויז’ואל של המצגת.

לכל מעצב מצגות טוב יש מטרה והיא ליצור מעורבות בקרב קהל היעד. בין אם אתם משכנעים אנשים להפוך ללקוחות, מציגים פרויקט, מכריזים על מוצר ועוד אלפי מטרות אחרות של מצגות… באחריותו של המעצב לעזור לכם להעלות את עצמכם והמסר שלכם ברמה אחת או יותר מעל כולם.

מעצב מצגות “פסדר”:

  • יבחר לעבוד עם תבניות מוכנות.
  • לא תמיד יבחר או ישלב נכון פונטים
  • יהפוך את המצגת ל-“יותר מידי יפה” מה שעלול להסיח את קהל היעד מהמסר
  • יכלול יותר מדי מידע “חסר תועלת” שעשוי להיחשב “חיוני” על ידי המציג
  • יכלול יותר מידי טקסט ולא מספיק אלמנטים ויזואליים

בקיצור – מעצבי מצגות “פסדר” יחתכו פינות כדי להביא לכם את המוצר המוגמר במהירות ובזול.

מעצב מצגות “ואוו”:

  • ישתמש בעיצוב בצורה מכוונת כדי להדגיש את המסר ולתת הגיון לנתונים שלכם
  • ירתום במומחיות את הנרטיב המלווה את המצגת- על ידי מחקר והבנה שלכם וקהל היעד שלכם
  • יאתגר אתכם לחשוב מחדש על דרך ההצגה שלכם וכיצד שבה אתם משתמשים בשקפים

רוב האנשים, כאשר הם מתכוננים לישיבת הנהלה, תדריך, פיץ’, כנס… לא שמים דגש על העיצוב עד הרגע האחרון. זאת טעות גדולה! וזאת בדיוק הסיבה שבגללה מעצבי מצגות טובים הם בדרישה גבוהה ויש צורך לתאם איתם מספר שבועות מראש. כדי לפתח סיפור ועיצוב אפקטיבי נדרש זמן ושיתוף פעולה צמוד בין המעצב ללקוח וזה משהו שקשה לעשות טוב בהתראה קצרה של 24 שעות (הצעה שהרבה מעצבי “פסדר” מקדמים).

מעצבים טובים אובססיביים לפרטים הקטנים ויעבדו איתכם כדי לייצר מצגת אפקטיבית ומושכת – ואפילו מבדרת. וכשהמצב מחייב זאת, הם לא יפחדו לחשוב מחוץ לקופסה. מעצבי מצגות מעולים באמת, ידחפו את המעטפת ויציעו פרספקטיבה רעננה לקונספט מעופש. שקופיות שיש בהן יותר מדי מידע וויזואליה משעממת הן האויב שיש להילחם בו בכל מחיר.

מעצב מצגות יכול לעשות את כל ההבדל באופן שבו תופסים אתכם בסביבה המקצועית שלכם. הם יוצרים קישור ישיר לכמה אתם מוכנים ומאורגנים, כמה תשומת לב אתם שמים לפרטים וגם כמה מפותחת וטובה מיומנות התקשורת שלכם.

לסיכום אני רוצה לחלוק איתכם הגדרה יפה שמצאתי ברשת לתפקיד של מעצב מצגות:

“מומחי מצגות הם, בראש ובראשונה, מומחים בתקשורת. הם עובדים עם צוותי שיווק ובעלי עסקים כדי לקחת טקסט ולהפוך אותו ליצירת מופת, כישורי העיצוב הגרפי שלהם מתמקדים בשיתוף רעיון או קונספט של מוצר עם קהל. הם גאונים יצירתיים עם עין לפריסת עמוד שמנגישה תוכן לכל גודל של חדר.”

אז מה דעתכם? האם מדובר במקצוע או רק בטייטל?

×

עגלת קניות

דברים טובים

מגיעים למי שנרשם לניוזלטר שלנו

דילוג לתוכן