שקופית תודה במצגת – שלום ולא להתראות

כמעט כמו כלל שלא נאמר, אנשים כמעט תמיד יסיימו את המצגות שלהם באמצעות שקופית אחת עם המילים “תודה” או “יש שאלות?” אפשר להבין מדוע אנחנו בוחרים בגישה כזו, הרי בבסיסו, שקף תודה מדגיש את הכרת התודה שלנו לקהל שלקח את הזמן להגיע ובתקווה להקשיב לנו.

בסך הכל נשמע לא מזיק, נכון?

שגוי.

סיום המצגת בשקופית תודה היא גישה טיפוסית ועצלנית שעלולה בסופו של דבר לעלות לכם הרבה יותר ממה שאתם חושבים.

הבעיה עם שקף התודה

השקופית האחרונה במצגת היא ההזדמנות האחרונה שלכם להשאיר רושם! אם אתם רק משתמשים בשקופית המאחלת לקהל שלכם טוב, אתם מסמנים את סיום מערכת היחסים שלכם עם האנשים בחדר שלקחו את הזמן להקשיב לכם. חשבו על זה, איזה סוג של ערך אתם מביאים לשולחן באמירת תודה? אתם לא אומרים שום דבר מועיל, וגם לא מכינים את הבמה למשהו פרודוקטיבי. כל מה שאתם עושים זה להיות מנומסים כי, בוא נודה בזה, אתם די חייבים להיות.

הגיע הזמן שתמחקו את שקף התודה האימתני ותבחרו בגישה יצירתית יותר. הדרך הטובה ביותר לסיים את המצגת שלכם היא לעצב שקופית שתואמת לחלוטין את מטרות המצגת.

להלן מספר אלטרנטיבות לשקף התודה הבנאלי:

לסיים בקריאה לפעולה

קריאה לפעולה (או CTA) מהווה שימוש בתמונה, שורת טקסט או בשניהם, במטרה להנחות אנשים לבצע פעולה מסוימת. מיקום ה- CTA כשקופית אחרונה במצגת מהווה דרך שימושית לוודא שהקהל יכול להתבסס/ להשתמש בתוכן שהעברתם להם.

אם אתם בוחרים בגישת ה- CTA, אז לכו על משהו ספציפי, יצירתי וישיר. הימנע מביטויים גנריים כמו “אשמח לשמוע מה דעתכם?” .

סיימו עם סיכום

סיכומים הם כלי נפלא- הם לא רק עוזרים לחזק את המסר אלא שהם גם מצוינים לחזרה על הנקודות העיקריות של המצגת. בעת עיצוב שקופית סיכום, הקפידו ללכוד רק את נקודות המפתח שאתם רוצים שהאנשים בחדר יזכרו, אני לא יכול להדגיש את זה מספיק ראיתי מאות שקופיות סיכום שהיו מלאות בפסקאות, מה שהופך את כל העניין ללא רלוונטי.

כמו כן, הימנעו משימוש בנקודות, אין דבר יותר משעמם מזה.

סיימו עם ציטוט

סגירת המצגת בציטוט מעורר השראה עוזרת להדגיש את מרכיבי הליבה של המסר שלכם. אפילו המדע מסכים שהציטוטים הנכונים יכולים לאלץ אנשים לעשות דברים מדהימים.

באופן אישי, אני אוהב שקופיות ציטוטים, חצי מהעבודה כבר נעשית עבורי (שכן אני לא בדיוק מגיע עם שום תוכן מקורי), וכל מה שאני צריך לעשות זה לייפות את השקף.

סגירה עם ציטוט יכולה גם להוות קרקע לדיון- שאלו את הקהל איך הם מפרשים את הציטוט אתו סיימתם, ואז חלק מהתשובות עשויות אפילו להפתיע אתכם.

סיימו עם פרטים ליצירת קשר

אני מודה, לסיים מצגת עם פרטי קשר נראה כמו דבר משעמם לעשות. אבל להקל על האנשים בקהל ליצור איתכם קשר יכול להיות דבר שימושי למדי, תלוי בהקשר.

זה כמעט כמו להקרין את כרטיס הביקור שלכם על מסך גדול.

לסיכום

שקופיות תודה הן דבר מבאס!

מחקו אותן ולעולם אל תסתכלו לאחור. נסו להשתמש בשיטות המתוארות בפוסט הזה במקום זאת, וסיימו את המצגת שלכם אחרת.

×

עגלת קניות

דברים טובים

מגיעים למי שנרשם לניוזלטר שלנו

דילוג לתוכן