הלב של המצגת – איך לנסח מסר מרכזי מנצח?

רעיון גדול או מסר מרכזי ברור ובלתי נשכח הוא קריטי כדי להבטיח שהקהל שלכם מבין באמת את מה שאתם מנסים לומר. זהו הקונספט המרכזי שאתם רוצים שהקהל שלכם יזכור והוא צריך להיות ברור ותמציתי. לעיתים קרובות קורה שבתום מצגת הקהל יוצא מבולבל, לא ממוקד ולא כל כך מבין את הפואנטה שניסתם להעביר, לרוב הסיבה לכך היא בגלל שהמצגת לא נבנתה סביב או על בסיס מסר אחד מוביל או לחילופין בגלל כישלון להעביר את המסר הזה בצורה ברורה במידה והוא אכן קיים.

בין אם אתם מציגים מצגת עסקית, אישית או אפילו נאום- רעיון גדול או מסר מרכזי ברור יכול לעשות את כל ההבדל ובמסגרת מצגות עסקיות או ארגוניות, המסר המרכזי צריך להיות קשור למטרה הכוללת של המצגת, בין אם זה למכור מוצר, לעורר שינוי או לחנך קהל.

מסר מרכזי במצגת לרוב צריך לכלול את המרכיבים הבאים:

  • רלוונטיות: המסר המרכזי צריך להיות רלוונטי לקהל ולטפל בבעיה או אתגר שאכפת לו ממנו.
  • רגש: המסר המרכזי צריך להדהד רגשית עם הקהל וליצור חיבור בין הסיפור לחוויות וערכיו של הקהל עצמו.
  • זווית ייחודית: המסר המרכזי צריך להציע פרספקטיבה או פתרון ייחודיים שמבדילים אותו ממצגות אחרות והופכים אותו לבלתי נשכח.
  • ניתן לביצוע: המסר המרכזי צריך לעורר את הקהל לפעול ולעשות שינוי, בין אם זה לאמץ מוצר או גישה חדשה, או לשנות את הדרך בה הם חושבים על נושא מסוים.

מהם העקרונות הכללים בפיתוח רעיון גדול או מסר מרכזי:

  • זיהוי: קבעו את הדבר היחיד שאתם רוצים שהקהל שלכם יזכור לאחר המצגת.
  • תמצות: תמצתו את המסר המרכזי למשפט או שניים כך שיהיה קל להבין ולזכור אותו.
  • חזרה וחיזוק: במהלך המצגת, חזקו את המסר המרכזי, תוך שימוש בדוגמאות, איורים ואנקדוטות
  • סגירה: סיימו את המצגת בסיכום המסר המרכזי, והשאירו את הקהל עם מחשבה אחרונה ובלתי נשכחת, זו יכולה להיות קריאה לפעולה, שאלה מעוררת מחשבה או ציטוט שמחזק את המסר המרכזי.

להלן כמה דוגמאות לרעיון גדול ותרגומו למסר מרכזי מהעולם הארגוני / עסקי:

  • רעיון גדול: היתרונות של אימוץ טכנולוגיה חדשה
  • מסר מרכזי: הטמעת טכנולוגיה חדשה יכולה להגביר את היעילות, להפחית עלויות ולהעניק לעסק שלך יתרון תחרותי.
  • רעיון גדול: אסטרטגיות לשיפור שביעות רצון הלקוחות
  • מסר מרכזי: התמקדות בחוויית הלקוח יכולה לעזור לנו לשמר לקוחות, להגביר את הנאמנות ולהניע צמיחה עסקית.
  • רעיון גדול: דרכים להגביר את מעורבות העובדים
  • מסר מרכזי: השקעה בפיתוח עובדים ויצירת סביבת עבודה חיובית יכולה להוביל לרמות גבוהות יותר של שביעות רצון, פרודוקטיביות ושימור עובדים.
  • רעיון גדול: עתיד העבודה
  • מסר מרכזי: חברות המאמצות את הטכנולוגיה העדכנית ביותר, שיטות עבודה זריזות והתמקדות ברווחת העובדים יהיו במצב הטוב ביותר להצליח בעתיד העבודה המשתנה במהירות.

אז איך אתם יכולים לנסח את המסר המרכזי שלכם?

אם נבחן את המסרים המרכזיים בדוגמאות מעל ניתן לראות שלרוב ישנם שלושה חלקים למסר:

  1. פעולה / אמירה: אנחנו מציינים מה קהל היעד נדרש לעשות “השקעה” “התמקדות” “הטמעה” וכו’…
  2. סופרלטיב: זהו ביטוי או משפט שמחבר את הפעולה לתועלת, ומדגיש את ההשפעה של נקיטת הפעולה. לדוגמה, “על ידי נקיטת פעולה זו, נוכל להשיג את התוצאות הטובות ביותר האפשריות” “יבטיח” “ישפר” “יאפשר” וכו’…
  3. היתרונות / תועלות: זוהי התוצאה הסופית של ביצוע הפעולה, ומה שהקהל יכול לצפות להרוויח. זה צריך להיות המוקד העיקרי של המסר המרכזי, היתרונות צריכים להיות מוחשיים, רלוונטיים ובעלי ערך לקהל שלכם ומועברים בצורה שתאפשר לזכור אותם בקלות. לדוגמה, “על ידי נקיטת פעולה זו, נוכל לחסוך כסף, להגביר יעילות ולשפר את שביעות רצון הלקוחות.”

לסיכום, רעיון גדול או מסר מפתח ברור ומובנה הוא חיוני להעברת מצגת מוצלחת. בין אם זו מצגת עסקית, הרצאת TED או סיפור אישי, מסר ברור שמהדהד עם הקהל יכול לעזור להשיג את המטרות ולהשפיע לאורך זמן.

×

עגלת קניות

דברים טובים

מגיעים למי שנרשם לניוזלטר שלנו

דילוג לתוכן