מודל S.T.A.R (Situation, Task, Action, Result) לפיתוח רצף תכנים אפקטיבי במצגות.

האם אי פעם מצאתם את עצמכם מתקשים לארגן את תוכן של מצגת בצורה ברורה ותמציתית?, במיוחד בסיטואציות של הצגת פרויקטים, תוצאות, כישורים? אם כן, מודל ה-S.T.A.R עשוי להיות בדיוק הכלי שאתם צריכים כדי לבנות רצף הגיוני למצגת ולהצליח להמחיש את הכישורים שלכם. בפוסט זה נחקור ביחד את מודל S.T.A.R אשר במקור מגיע מעולם ראיונות העבודה ומקבל אדפטציה לעולמות הפרזנטציה.

מודל S.T.A.R (מצב, משימה, פעולה, תוצאה) מייצג שיטה מובנית להצגת חוויות עבר וניתן להשתמש בה בהקשרים שונים, כולל מצגות ארגוניות. במסגרת זו המודל מאפשר לבטא ולתקשר את החוויות בצורה ברורה ותמציתית, תוך מתן מבנה הגיוני לתוכן או לסיפור שלכם.

תחילה בואו נבין את החלקים השונים:

  • סיטואציה: התחילו בתיאור ההקשר והרקע של המצב אתו התמודדתם, כולל הזמן, המקום וכל מידע רלוונטי שיעזור לקהל שלכם להבין את הסיטואציה.
  • משימה: לאחר מכן, תארו את המשימה הספציפית שהוטלה עליכם או את האתגר שעמד בפניכם.
  • פעולה: כאן מתארים את הפעולות הספציפיות שנקטתם כדי להתמודד עם האתגר או להשלים את המשימה. חשוב להיות ספציפי ולתאר את מה שנעשה.
  • תוצאה: לבסוף, תארו את התוצאה של הפעולות שלכם ומה השגתם, כולל כל תוצאות מוחשיות או לא מוחשיות, כגון יעילות מוגברת או שיפור שביעות רצון הלקוחות.

הנה שתי דוגמאות לאופן שבו אתם יכולים להשתמש ב-S.T.A.R. במסגרת תכנות מצגת ארגונית:

דוגמה 1:

  • מצב: צוות פיתוח תוכנה עמד בפני דד-ליין קצר להגשת פרויקט חדש.
  • משימה: על מנהל הפרויקט הוטל לוודא שהפרויקט יועבר בזמן ובמסגרת התקציב.
  • פעולה: מנהל הפרויקט קיים פגישות יומיות עם הצוות כדי לסקור את ההתקדמות, זיהה צווארי בקבוק בתהליך הפיתוח וערך התאמות בתוכנית הפרויקט כדי להבטיח שהצוות יישאר במסלול. מנהל הפרויקט עבד גם בשיתוף פעולה הדוק עם בעלי העניין כדי לתעדף משימות ולטפל בכל בעיה שהתעוררה.
  • תוצאה: הפרויקט הוגש בזמן ובמסגרת התקציב, ובעלי העניין היו מרוצים מהתוצאה. מנהל הפרויקט קיבל משוב חיובי הן מהצוות והן מבעלי העניין, והצלחת הפרויקט סייעה להגביר את המוניטין של מנהל הפרויקט בארגון.

דוגמה 2:

  • מצב: צוות מכירות עמד בפני ירידה במכירות עקב התגברות התחרות ותנאי השוק המשתנים.
  • משימה: על מנהל המכירות הוטל להגדיל את המכירות ולשפר את ביצועי הצוות.
  • פעולה: מנהל המכירות ערך מחקר שוק כדי להבין את תנאי השוק המשתנים וזיהה לקוחות יעד חדשים. לאחר מכן המנהל פיתח והטמיע תוכנית אימון מכירות חדשה עבור הצוות, תוך התמקדות בבניית קשרים עם לקוחות והבנת הצרכים שלהם. מנהל המכירות גם הגדיר יעדי ביצוע ברורים לצוות וסיפק משוב ואימון קבוע כדי לעזור להם להשתפר.
  • תוצאה: ביצועי צוות המכירות השתפרו, והמכירות עלו ב-15% ברבעון הראשון. מנהל המכירות קיבל משוב חיובי מהצוות ומבעלי העניין, והצלחת היוזמה לשיפור המכירות סייעה לשפר את המוניטין של מנהל המכירות בארגון.

כפי שאתם רואים השימוש ב-S.T.A.R יכול לעזור לכם לארגן את המחשבות ולהציג את החוויות בצורה ברורה ותמציתית ולרתום את הקהל על ידי מתן סיפור מובנה וקל למעקב.

×

עגלת קניות

דברים טובים

מגיעים למי שנרשם לניוזלטר שלנו

דילוג לתוכן