השפעה כפולה: רתימת קידוד כפול (Dual Coding) בסיפורים עסקי

אתם יושבים בפגישה ומציגים אסטרטגיה פורצת דרך לצוות שלכם. אתם עוברים באלגנטיות דרך החלקים השונים של הנרטיב שלכם ומידי פעם אתם קולטים איזה הנהון אבל גם בכמה גבות מכווצות או מצח מקומט… ואז זה נופל עליכם- המסר לא פוגע מספיק! מה יכולתם לעשות כדי למנוע את המצב?

פעמים רבות הפתרון טמון בקונספט – קידוד כפול (dual coding).

המונח ‘קידוד כפול’ עשוי להישמע כאילו הוא שייך לחוברת הדרכה של מדעי המחשב, אבל זה למעשה עיקרון הלקוח מהפסיכולוגיה הקוגניטיבית, והוצע על ידי אלן פאביו בשנות ה-70. התיאוריה מציעה שהמוח שלנו מעבד מידע מילולי וויזואלי באופן עצמאי (שני ערוצים נפרדים) אך במקביל. בעיקרו של דבר, יש לנו שני ערוצים מנטליים – אחד למידע לשוני ואחד לוויז’ואל, כאשר שני הערוצים עובדים יחדיו, אנו משפרים את ההבנה ואת השימור של המסרים בזיכרון.

עכשיו, חישבו אך הדבר הזה בה לידי ביטוי בסטוריטלינג עסקי?. הרבה פעמים אנחנו מתבססים על נרטיב ורבלי כדי להעביר רעיונות ושוכחים שחלק מאוד גדול מהקהל שלנו מגיב לגירויים ויזואליים חזקים. כך שעל ידי שילוב של שני הדברים הללו אנחנו יכולים להפעיל את מערכת הקידוד הכפול ולהפוך את המסר שלנו לזכיר יותר.

אז איך אתם יכולים לאמץ קידוד כפול בנרטיבים העסקיים שלכם? להלן שלוש טכניקות יעילות:

ראשית, שקלו להשתמש באינפוגרפיקה. כאשר אתם מתמודדים עם נתונים או תהליכים מורכבים, אינפוגרפיקה יכולה לזקק את המידע לפורמט קל לעיכול. כאשר אתם מסבירים את המושג מילולית, הוויזואליה הנלווית מנחה את הבנת הקהל.

שנית, סרטונים ואנימציות יכולים להיות כלי קידוד כפול מצוין. מדיומים אלה משלבים גירויים שמיעתיים וחזותיים, מה שהופך אותם למושכים ביותר. בין אם אתם מדגימים מוצר, מסבירים תהליך או מציעים הדרכה, סרטון אנימציה יכול לפרק את המורכבות לקטעים מובנים.

לבסוף, אל תזלזלו בכוחן של מטפורות חזותיות. מטפורות הן מכשיר מצוין לסיפור סיפורים, והן יכולות לעזור להפוך מושגים מופשטים למוחשיים. שילובן עם אמצעי ויזואלי רלוונטי יכול לשפר את השפעתן. לדוגמה, הצגת זחל שהופך לפרפר תוך כדי דיון בשינוי עסקי יכול ליצור נרטיב חי וברור יותר.

בעולם שבו תשומת הלב מועטה, קידוד כפול בסיפורים עסקיים הוא לא מותרות – זה הכרח. זה מאפשר למסר שלכם להתבלט, מעודד הבנה ומשפר את השימור בזיכרון. כשאתם מצמידים את המילים שלכם לתמונות מושכות, אתם יכולים להתחבר לקהל שלכם ברמה עמוקה יותר, ולגרום לסיפור שלכם להדהד איתם.

המפתח הוא ליצור איזון בין המילולי לוויזואלי. הוויזואליה שלכם צריכה להשלים את הסיפור שאתם מספרים במילים ולהיפך. אז, בפעם הבאה שאתם מציגים נרטיב עסקי, זכרו למנף את הכוח של ‘show and tell’ כדי ליצור סיפור משכנע באמת.

×

עגלת קניות

דברים טובים

מגיעים למי שנרשם לניוזלטר שלנו

דילוג לתוכן