חשיבה אנלוגית: הגשר לסיפור עסקי בעל השפעה

כוחן של אנלוגיות: יותר מסתם כלי הוראה

חשיבה אנלוגית היא כלי קוגניטיבי רב עוצמה שבני אדם משתמשים בו במשך מאות שנים. זהו תהליך של מציאת קשרים ודמיון בין שני דברים שנראים שונים זה מזה. אנו משתמשים באנלוגיות כל הזמן כדי להבין מושגים מורכבים, ללמוד דברים חדשים ולתקשר רעיונות.

תחשבו על זה: כשאנחנו מתמודדים עם משהו לא מוכר, אנחנו מושיטים יד אינסטינקטיבית אל הידוע. אנחנו אומרים, “זה כמו…” ונעזרים בבנק החוויות העשיר שלנו כדי להשלים את החסר. אנלוגיות הן הגשרים שאנו בונים בין הלא נודע והידוע.

אנלוגיות בסיפורים עסקיים


כעת, בואו נמתח קו בין חשיבה אנלוגית לסיפורים ומצגות עסקיות. על פני השטח, הם אולי נראים כמו תחומים נפרדים, אבל תחפרו קצת יותר לעומק ותמצאו חוט משותף: מצגת עסקית אפקטיבית בנויה סביב יצירת חיבור – בינכם לקהל, בין הרעיון שלכם להבנתו, בין המוצר שלכם לצרכים שלהם. ואיזה כלי טוב יותר ליצירת קשרים אלה מאשר אנלוגיות?

חיבור: אנלוגיות יוצרות קרבה מיידית. כשאתם אומרים, “המוצר שלנו הוא כמו האולר השוויצרי של התוכנה”, אתם מנצלים את ההבנה והרגשות הקיימים של הקהל שלכם לגבי סכיני צבא שוויצרים – רב תכליתי, אמין, כלי לכל מצב.

מעורבות: אנלוגיות הן מטבען מרתקות. הם מזמינות את הקהל שלכם לחשוב, ליצור קשרים, להשתתף בסיפור שאתם מספר. זה לא מונולוג חד כיווני; זו שיחה דו כיוונית.

בהירות: אנלוגיות מקדמות הבנה. הן עוזרות לקהל לראות את הנקודה שלכם באור חדש, מזווית אחרת. הן הופכות את המופשט לקונקרטי, את המורכב לפשוט, את הלא מוכר למוכר.

בחירת אנלוגיות: האמנות והמדע


בחירת אנלוגיות יעילות היא גם אמנות וגם מדע. הנה כמה עצות:

רלוונטיות: ודאו שהאנלוגיה שלכם רלוונטית לקהל. אנלוגיה שעובדת עבור קבוצה של בני דור המילניום הטכנולוגיים עשויה לא להדהד עם חדר מלא בבומרים.

פשטות: האנלוגיות הטובות ביותר הן פשוטות וקלות לתפיסה. אם האנלוגיה שלכם מורכבת מדי או לא ברורה, היא תבלבל ולא תבהיר.

יצירתיות: אל תפחדו להיות יצירתיים. אנלוגיה רעננה ובלתי צפויה יכולה לגרום למצגת שלכם להתבלט ולהישאר במוחו של הקהל.

הטייק אווי: אנלוגיות, הכוח הסודי שלכם
בעולם של סטוריטלינג ומצגות עסקיות, אנלוגיות הן בעלות הברית הסודית שלכם. הם הדבק שמחבר את הסיפור שלכם יחד, הניצוץ שגורם לאנשים להבין את הדברים באמת, הגשר שמחבר בין הידוע והלא נודע.

אז בפעם הבאה שאתם מכינים מצגת, חשבו בצורה אנלוגית (כן גם ממקום אנלוגי מנותק ממחשב). הציבו את החוויות שלכם, מצאו את הקשרים המפתיעים הללו ושזרו אותם בנרטיב שלכם. תנו לכוחה של חשיבה אנלוגית לשנות את הסטוריטלינג העסקי שלכם וליצור השפעה מתמשכת.

זכרו, באוקיינוס העצום של המידע, זה לא זה שצועק הכי חזק, אלא זה שיוצר את החיבור הכי עמוק מנצח!

×

עגלת קניות

דברים טובים

מגיעים למי שנרשם לניוזלטר שלנו

דילוג לתוכן