מודל סיפור ההצלחה – להפוך לקוחות לגיבורים

תהיתם פעם מדוע עסקים מסוימים נוסקים להצלחה בעוד שאחרים מקרטעים עוד לפני שהם מצליחים להמריא? דמיינו שאתם נכנסים לחדר מלא בכמה מהיזמים, אנשי המקצוע הבכירים ובעלי העסקים המצליחים ביותר והם לא דנים במוצרים או באסטרטגיות השיווק שלהם, אלא כולם מדברים על דבר אחד: “מודל סיפור ההצלחה” (Success Story framework) . מהו המפתח המסתורי הזה להצלחה, ואיך הוא יכול להפוך את העסק שלכם לסיפור ההצלחה הגדול הבא? אז תחגרו, כי אנחנו עומדים לצאת למסע מרתק דרך מודל סיפור ההצלחה – מסע שעשוי להגדיר מחדש את הגישה שלכם לעסקים.”

מודל סיפור ההצלחה הוא יותר מסתם ז’רגון עסקי; זה מצפן סיפורי שמציב את הלקוחות שלכם בלב הנרטיב. מסוקרנים? הנה איך זה עובד:

הגיבור: זה הלקוח שלכם, שיוצא למסע עם צרכים, רצונות ואתגרים.
האתגר: כל גיבור מתמודד עם מכשולים. מהן הבעיות שבהן נתקלים הלקוחות שלכם שהמוצר או השירות שאתם מציעים יכולים לפתור?
הטרנספורמציה: כיצד הלקוחות שלכם מתפתחים דרך האינטראקציה עם העסק שלכם? (מהו המצב לפני ואחרי -רגשית, פיזית וכו…)
הפתרון: הניצחון, המצב שבו צורכי הלקוח נענים הודות למוצר או לשירות שלכם.

חשבו על המותגים המפורסמים ששולטים בגישה זו. הם לא רק מוכרים מוצרים; הם מוכרים חוויות, טרנספורמציות וסוף טוב. המודל לא נועד רק בשביל לספר סיפור; מדובר ביצירת נרטיבים ממוקדי לקוח שמהדהדים בעולם האמיתי. והחלק הכי טוב? אתם לא צריכים להיות תסריטאים הוליוודיים כדי להפוך את הלקוחות שלכם לכוכבים.

תארו לעצמכם: הלקוחות שלכם, כבר לא סטטיסטיקות חסרות פנים בגיליון אלקטרוני אלא דמויות תוססות בסיפור שבו הם הגיבורים, והעסק שלכם ממלא תפקיד משנה מכריע. האם זה לא טוויסט בעלילה שהייתם רוצים להיות חלק ממנו?
המודל הופך עסקאות רגילות לחיבורים יוצאי דופן. אבל איך זה עובד בעולם העסקים האמיתי ולעתים קרובות כאוטי?

הבנת מסע הגיבור: ללקוח שלכם יש צורך או בעיה. העבודה שלכם? להבין את זה כמו שחבר קרוב יבין את זה.
יצירת הפתרון המושלם: היו המנטור החכם שמנחה את הגיבור (הלקוח) לפתרון המושלם (המוצר או השירות שלכם)
חוגגים את השינוי: הציגו כיצד הלקוחות השתנו, שגשגו או התגברו על אתגרים בעזרתכם.

עכשיו הגיע הזמן לכתוב את סיפור הצלחה שלכם- הנה תבנית שתדריך אתכם בדרך:

זהו את הגיבור שלכם: מי הלקוחות? מה הצרכים והרצונות שלהם?
תארו את האתגרים: אילו בעיות העסק שלכם יכול לפתור עבורם?
זהו את השינוי: כיצד המוצר או השירות שלכם משנים את חייהם?
חוגגים את פתרון: מה הסוף הטוב? הציגו דוגמאות מהעולם האמיתי אם אפשר.

כעת, העט בידיים שלכם, והדף ריק. הלקוחות מחכים למסע הגיבור שלהם.

×

עגלת קניות

דברים טובים

מגיעים למי שנרשם לניוזלטר שלנו

דילוג לתוכן