מהי מטרה תקשורתית? ואיך להשתמש בה בפרזנטציה ומצגות

בעולם הנוכחי אשר נשלט על ידי זרם בלתי פוסק של מידע, בו כל רגע מביא אתו נוטיפיקציה חדשה, מייל, פוסט… הערך של תקשורת ברורה, מתומצת ומשמעותית מעולם לא היה יותר גבוה. וזה לא משנה בין אם אתם מציגים מוצר מהפכני, רעיון מלהיב, הדרכה חשובה או כל דבר אחר הקשור בהעברת מסרים, פרזנטציות עדין מהוות כלי מרכזי בארסנל התקשורתי שלכם.

אבל מה מפריד בין פרזנטציה כובשת ומשכנעת לבין פרזנטציה שנבלעת תחת מפולת המידע? לב הפרזנטציה שלכם והוא: המטרה התקשורתית.

לב הפרזנטציה: מטרה תקשורתית


המטרה התקשורתית, כפי שהשם מרמז, היא התוצאה הרצויה שאתם מבקשים להשיג מהפרזנטציה שלכם.
מדובר בעיצוב המסר שלכם מתוך כוונה ליידע, לשכנע, לעורר השראה או כל מטרה אחרת. מדובר בעיצוב המילים שלכם והשקופיות כדי להגיע לסוף ספציפי. והוא לא קשור רק למה שאתם אומרים, אלא למה שאתם רוצים שהקהל יחשוב, ירגיש או יעשה כתוצאה מכך.

יצירת פרזנטציה עם מטרת תקשורתית ברורה היא כמו להיות פסל. כל שקף, כל מילה, כל הפאוזה הם מכת אזמל המעצבת את הגוש חסר הצורה של הרעיון שלכם לצורה חיה ומוחשית שהקהל שלכם יכול לתפוס, להעריך ולהגיב אליה.

אבל יצירת המסר היא רק צד אחד של המטבע. המצגת שלכם, המדיום של המסר, היא האחרת. האופן שבו אתם בונים את השקופיות- התמונות שבהן אתם משתמשים, המשפטים, הצבעים, קצב הדיבור שלכם, כולם תורמים להשגת המטרה התקשורתית. תמונה שנבחרה היטב עשויה להעביר רגש בצורה חזקה יותר ממילים, פאוזה ברצף הדיבור עשויה להדגיש נקודה יותר מכל מחווה אחרת.

מפגש המסר והמדיום (המצגת), שעוצב על ידי המטרה התקשורתית שלכם, יוצר מצגת בלתי נשכחת ומשפיעה.

בניית המטרה שלכם: מודל ABCD

כהלב של הפרזנטציה שלכם, המטרה התקשורתית זקוקה למבנה ובהירות. בעצם, היא אמורה להעביר בקלות את מה שאתם רוצה להשיג, איך ומתי. מודל ABCD יכל להנחות אתכם בהקמת מטרות תקשורת מובנים שכאלה.

מודל ABCD, פשוט אך רב עוצמה, מייצג קהל, התנהגות, תנאים וורמה. מודל זה מעודד אתכם לשקול את המרכיבים החיוניים ביותר בהגדרת המטרה שלכם. בואו נפרק את זה:

קהל Audience: דורש זיהוי והבנת קהל היעד שלכם. מי הוא? מה הם כבר יודעים? מהן העמדות, תחומי העניין או ההטיות שלהם לגבי הנושא שלכם? זה קריטי להתאים את המסר לצרכים, לרמת הידע ולהעדפות של הקהל שלכם.

התנהגות Behavior: אלמנט זה מתמקד במה שאתם רוצים שהקהל יעשה או איך אתם רוצים שהוא יגיב בתום הפרזנטציה. האם אתם רוצים שהם יבינו קונספט חדש, ישנו את דעתם, יבצעו רכישה או יבצעו פעולה ספציפית אחרת? הגדרת ההתנהגות הרצויה עוזרת להתאים את המצגת להשגת תוצאה זו.

תנאים Condition: זה מתייחס להקשר או לנסיבות שבהן המסר שלכם יועבר. האם תציגו בחדר ישיבות, באולם הרצאות או בפלטפורמה וירטואלית? מהי התפאורה, מצב הרוח, מסגרת הזמן? התנאים משפיעים על האופן שבו עליכם לבנות את המצגת ובאילו אסטרטגיות להשתמש להשפעה מרבית.

רמה Degree: המרכיב האחרון הוא מדידת הצלחה. זה מציין את רמת השינוי שאתם מצפים לה או כיצד נמדוד את התוצאה.

אז, נניח שהחברה שלכם השיקה קו מוצרים ידידותי לסביבה. באמצעות מודל ABCD, המטרה התקשורתית שלכם עבור מצגת המוצר עשויה להיראות כך:

“לשכנע את לקוחות היעד שלנו (הקהל) המשתתפים באירוע השקת המוצר (תנאים), לרכוש את המוצרים הידידותיים לסביבה החדשים שלנו (התנהגות), במטרה להשיג לפחות 30% שיעור המרה (רמה).”

מודל ABCD לא רק עוזר לבנות את המטרה התקשורתית אלא גם משמש כמפת דרכים למצגת שלכם.

בסופו של דבר, הכוח האמיתי של פרזנטציה טמון ביכולת שלה להתעלות מעל מחסום המסך או הבמה, להושיט יד ולגעת במוחות ובלבבות של הקהל. על ידי שמירה על המטרה התקשורתית שלכם בליבת המצגת , אתם מבטיחים שהמסר שלכם לא רק מיידע, אלא מהדהד, משכנע, מעורר השראה ונשאר עם הקהל שלכם הרבה אחרי שהשמעתם את המילה האחרונה.

×

עגלת קניות

דברים טובים

מגיעים למי שנרשם לניוזלטר שלנו

דילוג לתוכן