5 המגמות והטרנדים בעולם ההרצאות והסדנאות הארגוני

מהם הנושאים החמים והמבוקשים ביותר בעולם ההרצאות הארגוניות? כמו כל דבר בחיים גם עולם ההרצאות הארגוניות משתנה ויש בו טרנדים. בשנים האחרונות שלטו בשוק הרצאות על מכירות, פיתוח עסקי, פרזנטציה ובאופן כללי סדנאות העשרה כלליות. כיום המצב טיפה שונה ואנחנו רואים מגמות חדשות בסוגי ההרצאות שארגונים מחפשים.

במאמר זה אסקור את חמשת הטרנדים המובילים בעולם ההרצאות הארגוני:

הנושא החם הראשון הוא – צמיחה אישית

עובדים כיום הם יותר עמוסים, לחוצים ומחויבים באופן כללי להרבה יותר דברים מבעבר. ולכן לא מפתיע שהנושא המבוקש ביותר בהדרכות קשור בפיתוח מיומנויות אישיות במגוון תחומי החיים. העובדים מחפשים קיצורי דרך (Life-hacks) שישפרו את העבודה שלהם, את החיים שלהם ואת היכולת שלהם להתמודד עם היום יום.

הרצאות בנושא כמו “איזון בין עבודה לחיים” כבר כמעט ולא מתקיימות. לעומת זאת, הרצאות בנושאים כמו ניהול זמן, ניהול רשימות ומשימות, התמודדות עם לחץ, התמודדות עם מיילים וכל שאר הדברים שמהווים חלק מהיום יום שלנו נמצאים בביקוש שיא.

הנושא החם השני הוא – לקוחות

אומנם סדנאות בנושא שירות לקוחות זה לא דבר חדש ובעצם די נפוץ בארגונים, עדיין מדובר באחד הנושאים המרכזיים שארגונים מנסים לשפר ולשדרג. איך להצליח לשים את הלקוח במרכז, איך לשמור על רמת שירות לאורך כל שרשרת השירות / אספקה, איך לפתח מוצרים סביב צרכים של לקוחות ועוד דוגמאות מסוג זה. אם יש לכם זווית חדשה על הנושא ישנם הרבה ארגונים שמחפשים לשמוע אתכם.

הנושא החם השלישי הוא – חדשנות ושינוי

תת-קבוצה חשובה בתוך התחום קשורה במגמות של שיבוש דיגיטלי, בינה מלאכותית, חידושים טכניים, אוריינות דיגיטלית וטרנספורמציה דיגיטלית. כיום יש תחושה כללית ששינוי קורה בכל רגע נתון, בכל חברה, תעשיה ומחלקה. להיות מרצה שמעביר הדרכות בנושאים אלו אשר עוזרות לאנשים לייצר חדשנות בארגון ולהתמודד עם שינויים, יכל להיות דבר מאוד משתלם.

הנושא החם הרביעי – מנהיגות

הנושא הזה ברשימה מאז ומתמיד. אומנם ארגונים משקיעים כבר שנים בקורסים והכשרות במטרה לייצר מנהיגים, בפועל עדין יש הרבה מאוד מנהיגים גרועים. ולמה? כי להנהיג זה דבר קשה ויש הרבה יותר מקום לטעויות מאשר מקום להצלחה. לא עושה רושם שהנושא הזה יירד מהרשימה בשנים הקרובות.

הנושא החם החמישי – עתידנות וטרנדים

קצב החדשנות עולה והשינוי המהיר הוא אנדמי (מדבק), מה שארגונים רוצים לדעת, הוא מה צופן להם העתיד. סביב נושא ישנן הרבה זוויות הסתכלות הקשורות בארגונים – השפעות ושינויים בטכנולוגיה, טרנדים במקום עבודה, טרנדים בלמידה, טרנדים בניהול ובוודאי התמודדות עם קהל העובדים החדש ששייך לדור ה-Y וה-Z.

בונוס: הנושא המתחמם – Storytelling ומיתוג מעסיק

בשנה האחרונה אנחנו רואים מגמת עלייה בביקוש להרצאות בנושא סטוריטלינג, כאשר הוא עצמו מורכב מהרבה תת-נישות: סטוריטלינג בפרזנטציה, סטוריטלינג בשיווק, סטוריטלינג במיתוג,  סטוריטלינג בכנסים ובוודאי גם סטוריטלינג במיתוג מעסיק. לא מדובר במילת באזז אלה מדובר במגמה אמיתית בה ארגונים ועסקים מבינים שכדי למשוך לקוחות ולהעביר מסר כובש ואפקטיבי הם צריכים להמיר אותו לפורמט של סיפור.

אחרית דבר – אם אתם מעבירים הרצאות או חושבים להעביר הרצאות, עדין הדבר החשוב ביותר הוא לדבר על מה שאתם אוהבים ומבינים בו. יחד עם זאת, כדאי לשים למגמות וטרנדים בתחום ולנסות ולהתאים את עצמכם במקומות שאתם יכולים.

×

עגלת קניות

דברים טובים

מגיעים למי שנרשם לניוזלטר שלנו

דילוג לתוכן