7 שוברי קרח לחימום כל ישיבת צוות

כולנו מכירים ישיבות צוות משעממות בעבודה שבהם רק מציגים לנו או אנחנו מציגים לאחרים נתונים, עובדות ואף משימות. אז אומנם לישיבות האלה יש פונקציה אבל מדובר בהזדמנות מפוספסת ליצור גיבוש, לחזק את ההיכרות בין המשתתפים ובאופן כללי ליצור אווירה חיובית וקשב. מכאן ובמטרה לא לפספס את ההזדמנות אמליץ תמיד לנסות לפתוח ישיבות בצורה מעניינת על ידי שימוש בשוברי קרח.

להלן מספר שוברי קרח לשימוש בישיבות:

שובר קרח מספר 1: משחק הממתקים

אחד משוברי הקרח החזקים ביותר בגלל שהוא משלב את המרכיב הכי כיף – סוכר!. תחילה בחרו בסוג הממתקים מרובי-הצבעים האהוב עליכם: M&M , Skittles, Mike&Ike. בשלב הבא הכניסו אותם לתוך קערה ובקשו מהמשתתפים לקחת כמה ממתקים שהם רוצים אבל לא לאכול אותם.

בשלב הבא ולאחר שהקערה עברה בין כולם, בקשו מכל אדם לענות על שאלות בהתאם לצבעי הממתקים שהם בחרו. מה שאומר שעליכם לבנות רשימת שאלות ולשייך כל שאלה לצבע מראש. לדוגמה:

  • אדום: ספר אהוב?
  • כתום: מקום החופשה המועדף?
  • ירוק: תכנית טלוויזיה שמכורים אליה?
  • כחול: אוכל אהוב?
  • צהוב: אם היה לך כוח של גיבור על מה הוא היה?

שובר קרח מספר 2: אמת כפולה ושקר בודד

שובר קרח שמאפשר לשלב קצת יצירתיות וכיף. תתחילו בלבקש מהמשתתפים לחשוב על שתי עובדות אודות עצמם ושקר אחד אמין. לאחר מכן כל אחד ישתף את שלושת האמירות והקבוצה מצביעה או דנה בהם כדי לנחש מה השקר.

לדוגמה: הנה שלוש אמירות עליי נסו לגלות את השקר?

  • יש לי חתול סובייטי העונה לשם אנטולי
  • בצעירותי עפתי מרכב תוך כדי נסיעה
  • תרגמתי סדרות מאנגלית בגיל 6

שובר קרח מספר 3: מטוס מנייר

שובר קרח המשלב עבודה עם הידיים. התחילו בלחלק דפי A4 (רצוי בצבעים שונים) לכל המשתתפים. בקשו מהם לרשום על עצמם עובדה אחת ולאחר מכן לקפל את הנייר למטוס. עכשיו לחלק הכיף – יש לבקש מכולם להטיס את המטוס לצד כלשהו בחדר ולאחר מכן שכל אחד ילך וייקח לעצמו מטוס (לא של עצמו), יקריא את העובדה וינסה לנחש למי היא קשורה.

שובר קרח מספר 4: קערת השאלות

בקבוצות קטנות תוכלו לגרום לאנשים להיפתח על ידי שימוש בשאלות טובות. קחו קערה והכניסו לתוכה פתקים עם שאלות. יש להעביר את הקערה בן כולם וכל אחד ישלוף שאלה ויענה עליה (ניתן להחליף אם השאלה לא מתאימה.

שאלות לדוגמה:

  • עבדת על משהו מעניין לאחרונה?
  • האם יש לך איזה פרוייקט צד שאתה עובד עליו והוא מעניין אותך?
  • מה היה הדבר הכי טוב שקרה לך היום?
  • מה אתה אוהב לעשות כפנאי?

שובר קרח מספר 5: הדבר המשותף

מדובר באחלה שובר קרח שידרוש מהאנשים באמת להעמיק בצד השני. התחילו בלחלק לכולם בחדר רשימה עם שמות המשתתפים כאשר המטלה שלהם היא לעבור אדם אדם ולמצוא איזה מכנה משותף יש להם. התנאי המיוחד הוא שאסור להם להשתמש באותו מכנה יותר מפעם אחת מה שיגרום להם באמת לשאול שאלות טובות.

שובר קרח מספר 6: בוטצ’לי

מדובר במשחק ניחושים קלאסי שהחוקים בו פשוטים – משתתף אחד בוחר בחשאי דמות פופולרית שאמורה להיות מוכרת לכולם ומוסר את האות הראשונה של שמה של הדמות. לאחר מכן על הקבוצה לשאול שאלות במטרה לנסות לפענח את הדמות. אגב השם בוטצ’לי הוא על שמו של האיש שפיתח את שובר הקרח הצייר האיטלקי סנדרו בוטצ’לי.

שובר קרח מספר 7: החוט

שובר הקרח הזה דורש הכנה מוקדמת. רכשו בחנות גליל של חוטים וחתכו אותם לאורכים שונים קצרים, ארוכים, ואף ארוכים מאוד. בשלב השני יש לגלגל את כולם יחד לכדי כדור סבוך של חוטים. בשלב השלישי כל אדם צריך לפרום חוט ותוך כדי לספר על עצמו. החלק הכיפי הוא שבגלל שישנם חוטים ארוכים מאוד חלק מהאנשים יצטרכו לדבר הרבה מה שיספק הזדמנות להכיר אותם טוב יותר.

×

עגלת קניות

דברים טובים

מגיעים למי שנרשם לניוזלטר שלנו

דילוג לתוכן