מאמר אורח: אסטרטגיית 10 הצעדים לפיתוח המותג שלכם

אם אתם עוסקים במתן שירותי מומחה לעסקים ואנשים פרטיים, לא מופרך יהיה לומר כי המוניטין של המותג שלכם הוא הנכס החשוב והמשמעותי ביותר לפעילות העסקית שלכם. לכן, תהליך פיתוח מתמשך של המותג שלכם, בניית מוניטין חיובי, ויצירת אמון מול קהל היעד שלכם, הוא לגמרי עניין שכדאי יהיה לכם להשקיע בו זמן ומשאבים.

נהוג לחלק את תהליך הפיתוח של המותג שלכם לשלושה חלקים עיקריים: הראשון הוא התאמת אסטרטגיית בניית המותג לאסטרטגיה העסקית שלכם. החלק השני הוא איתור והטמעת הכלים שיעזרו לכם לבנות את המותג, כולל שימוש בלוגו, צבעי מותג נכונים, אתר אינטרנט תדמיתי ועוד. החלק השלישי קשור בפיתוחים עתידיים של המותג ופיקוח על התהליך כך שימשיך לשרת את הצורך העסקי.

אז איך תוכלו לפתח את המותג שלכם ב 10 צעדים פשוטים? המשיכו לקרוא:

צעד מספר 1: הגדירו היטב את האסטרטגיה העסקית שלכם

לפני שאתם משקיעים זמן ומאמץ בבנית המותג שלכם, חשוב מאוד שהאסטרטגיה העסקית שלכם תהיה מוגדרת היטב. להגדרה נכונה של האסטרטגיה העסקית שלכם יש השפעה על לא מעט אלמנטים הקשורים בבנית המותג. האם תירצו להרחיב את פעילות המותג למדינות נוספות בחו״ל? באילו שפות תירצו להעניק שירות למותג? מהם השירותים אותם תירצו לספק לקהלי היעד שלכם באמצעות המותג?

מה תהיה אסטרטגיית החדירה שלכם אל קהלים חדשים בעתיד? האם תירצו להשקיע משאבים בביצוע פרויקט קידום אתרים שיסייע לכם להגדיל בצורה אורגנית את קהל היעד שלכם, או שתסתמכו על תצורות שונות של קידום ממומן ברשתות החברתיות ובמנועי החיפוש כדי להגדיל את המכירות?

האם המותג שלכם ישווק לקהלי היעד השונים שלו מוצרים בדחיפה, או שמא המותג יהיה מגיב, לחיפושים שאילתות והבעת עניין מצד הגולשים?

כל אחת מן ההחלטות האלו שתצטרכו לקבל לגבי המותג שלכם, יכולה להשפיע בסופו של יום על הדרך שבה תבנו אותו.

צעד מספר 2: מפו את קהל היעד של המותג שלכםֿ

השלב הבא בתהליך בניית המותג שלכם, שחייב להיות חלק מכל פרויקט של קידום אתרים, הוא מיפוי קהל היעד שלכם. אפשר, כמובן, להחליט שהמותג שלכם פונה לכל הקהלים באשר הם והוא נכון למכור שירותים לכל מי שיפנה. בדרך כלל, מדובר בטעות, שכן באמצעות מיקוד והגדרה מדויקת של קהל היעד, ניתן למקד את המאמצים השיווקיים ולקבל חזרה הרבה יותר על אותה השקעה.

כאשר השיווק מתבצע בצורה לא ממוקדת, חלק ניכר מן המשאבים עלול להיות מושקע בשיחות מכירה לא אפקטיביות, במתן מענה לגולשים שרק מתחילים את מסע הלקוח שלהם והם אינם בשלים לקבל החלטה להתקשר מולכם, ובצורה כזאת, למרות השקעה ניכרת, המכירות עצמן לא מצטברות בעסק.

מיפוי מדויק של קהל היעד שמעוניין לצרוך את השירותים שלכם הוא אבן הבסיס לכל תהליך שיווקי כזה.

צעד מספר 3: בצעו מחקר של קבוצות קהל היעד שלכם

לאחר שהגדרתם את קהלי היעד שמעניין אתכם להתמקד בהם ולייעד עבורם את מאמצי השיווק, אתם מתבקשים לעבור לשלב הבא שבקיום המותג: מחקר קבוצות המיקוד של קהל היעד שלכם.

מה זה אומר, הלכה למעשה?

מחקר קבוצות המיקוד עוסק באיסוף של נתונים אודות הנושאים שחשובים לכל קבוצה נפרדת של קהל היעד. עליכם יהיה להבין מה מניע את קהל היעד המסויים? מדוע הוא עושה מה שהוא עושה? אילו מטרות הוא מנסה להגשים? מהם האילוצים שלו? באילו שעות הפעילות שלו מתבצעת? האם הפעילות שלו היא עסקית או פרטית? האם הוא פונה באופן יזום למותגים או שהשיווק אליו מתבצע לרוב בדחיפה?

ברגע שתבינו היטב כל אחת מקבוצות המיקוד הללו, תוכלו לבנות אסטרטגיה מתאימה לקידום המותג. מן הסתם, גם כאשר תבחרו לטייב את אתר האינטרנט של המותג, ולצאת לפרויקט של קידום אתרים כדי לשפר את המיקומים שלו בדפי תוצאות החיפוש, תצטרכו לעשות זאת בראיית הלקוח – כלומר, להבין מדוע ללקוח חשוב יהיה בכלל להגיע אליכם לאתר.

צעד מספר 4: צרו בידול למותג שלכם בנישה שבה אתם פועלים

לאחר שמיפיתם היטב את סביבת התחרות שבה אתם פועלים, יהיה עליכם להבין מהו, בעצן, הבידול שלכם מיתר המתחרים בשוק. למה שהגולשים ירצו להגיע אליכם ולבצע התקשרות מולכם? מה מייחד אתכם שהגולשים לא יוכלו למצוא אצל אף אחד מן המתחרים שלכם?

האם אתם מציעים שירות הרבה יותר טוב? מחיר הרבה יותר טוב? טיפול קצר יותר מן המתחרים? אחריות מוארכת בזמן? פשוט וקלות ביצוע ההזמנה באתר? זמינות מוגדלת שלכם לעומת המתחרים? חווית משתמש טובה יותר? שעות פעילות מורחבות?

כאשר תבינו היטב מהו הבידול שלכם, קל יהיה הרבה יותר לפתח את המותג והמוניטיןם שלכם, ולגרום לקהל היעד להבין מדוע כדאי יהיה לו להתקשר דווקא מולכם.

צעד מספר 5: הגדירו את המסרים שלכם לקהלי היעד השונים של המותג

העובדה שיש לכם מותג אחד, עם צבעים אחידים ולוגו יחיד, אינה אומרת שאתם לא יכולים לדבר בשפה שונה, עם קהלי יעד שונים אשר השירותים שלכם רלוונטיים אליהם. בהחלט ייתכן כי השירות אותו אתם מספקים הוא שירות שמתאים גם לקהל יעד דינמי וצעיר, וגם לקהל יעד מבוגר ושמרני יותר. הדרך להגיע אל ליבם של האנשים המשתייכים לכל קהל יעד היא שונה, ואותו קהל יעד צריך להרגיש זאת בשפה של המותג: הניסוח, התוכן מבוסס הוידאו, התמונות ועוד.

צעד מספר 6: קדמו את השם, המוניטין והלוגו שלכם

כדי להרגיע מעט את הרוחות, נציין שאין כאן כל כוונה שתשנו את השם של החברה, תיצרו לה לוגו חדש או קוים עיצוביים חדשים. ממש לא. הכוונה היא לדאוג לכך ששם המותג, המוניטין של המותג, הצבעים של המותג ועוד – כל אלו יהיו חלק מאסטרטגיית השיווק של העסק, בטח ובטח אם מדובר בקידום אתרים אורגני, שם לחיפושים של הגולשים על שם המותג ישנה חשיבות מכרעת.

מתי כן אפשר לחשוב על שינוי שם או דיוק הלוגו והמותג? כאשר מדובר בעסק בהקמה או עסק חדש, וכן כאשר מדובר ברכישות ומיזוגים של חברות גדולות – האלמנטים של קידום השם, המוניטין והלוגו של המותג הופכים להיות חשובים הרבה יותר.

צעד מספר 7: בנו אסטרטגיית תוכן איכותית לקידום המותג שלכם

תוכן הוא המרכיב החשוב ביותר באסטרטגיה השיווקית שלכם, ולא סתם. תוכן הוא בראש ובראשונה הלמה של הלקוח בקצה. הוא הסיבה שבגללה הלקוח בקצה יגיע למותג. יחקור. ישאר באתר. יבחן הצעות שיווקיות כאלו ואחרות.

תוכן יכול להניע גולשים לפעולה, לקדם את האתר במנועי החיפוש השונים, להשאיר גולשים באתר זמן רב יותר, ולמנוע נטישה של אחרים. תוכן יכול לשכנע גולשים לבצע רכישה כלשהי, לעזור להם לדייק את הצורך שלהם, להגדיר צרכים חדשים. תוכן יכול להיות גם מענה לחיזוק הסמכות של המותג בנישה שבה הוא פועל. יש הבדל גדול בין מותג שאתם מגיעים אליו, והאתר שלו עוד בבניה, ובין מותג, שיש לו לא מעט תוכן שנכתב במשך שנים, שמעורר תגובות, שיתופים, לייקים ובעקבותיו גולשים מצטרפים כאוהדים ברשתות החברתיות השונות.

כאשר מגבשים אסטרטגיית תוכן מלאה לחיזוק המותג, יש לא מעט אלמנטיים שצריך להתייחס אליהם: אילו סוגי תכנים מעוניינים ליצור, מי הם יוצרי התכנים הללו? באיזו תקופה מעוניינים להספיק ליצור את התכנים המדוברים, והאם לארגון קיימים מספיק משאבים, פנימיים או חיצוניים, שיודעים לבצע את העבודה? מעבר לכך, איזו הכשרה נדרשת מיוצרי התוכן? עד כמה קל או קשה ליצור תוכן בנישה המדוברת?

צעד מספר 8: פתחו ושפרו את אתר האינטרנט של המותג שלכם

כדי להצליח ולשקף את התוכן של המותג לקהלי היעד השונים, נוהגים עסקים ומותגים רבים להקים אתר אינטרנט ייעודי, בדרך כלל אתר תדמית, ובו הם יכולים לשקף מידע קריטי ורלוונטי לגולשים שמעוניינים להתקשר עם המותג. באתר אינטרנט ייעודי עבור המותג, תוכלו לכלול את שעות וימי הפעילות שלכם,

כדי להצליח בפרויקט קידום אתרים עבור המותג שלכם, חשוב מאוד שתדאגו שאתר המותג יראה כאתר מודרני, ישאב את האלמנטים העיצוביים שלו מאנשי מקצוע מתאימים, במסגרת הזאת, מאוד חשוב שהאתר יהיה מותאם לשימוש במכשירי מובייל שונים, שעמודי האתר הזה יטענו מהר ככל האפשר, שלא תהיינה תזוזות מיוחדות על גבי המסך לאחר הטעינה הראשונית, אתר אינטרנט מודרני חייב להיות אתר מונגש, ולקיים את כל הכללים בקשר עם חוק הגנת הפרטיות והקפדה על זכויות יוצרים.

צעד מספר 9: פתחו כלים ועזרים שיווקיים לרשות אנשי המכירות שלכם

אם גייסתם לשירותכם אנשי מכירות נמרצים, שמעוניינים לקדם את המותג, לקחת אותו צעד קדימה, ולשפר את המכירות שלכם באמצעות האתר, אחד המרכיבים החשובים ביותר שתוכלו להטמיע במערך השיווקי שלכם, הוא סט של עזרים שיווקיים שיסייעו לאנשי המכירות לקחת את השיווק בעסק צעד אחד קדימה.

בין אם מדובר בתסריטי שיחה, שינון היתרונות של השירות שאתם מספקים, שינון מרכיבי הבידול שלכם מסביבת התחרות, מענה לשאלות נפוצות ועוד – כלי עזר כאלו יוכלו לגרום לכם להישמע בטוחים בעצמכם, לוודא שאתם מספקים מענה אחיד לפניות של לקוחות שונים, וכמובן, לחזק את המותג שלכם באופן שוטף ולאורך זמן.

צעד מספר 10: יישום, מדידה וביצוע התאמות באופן שוטף

אחרי שבניתם את המותג בשלבים הקודמים, אחרי שמיפיתם את קהל היעד והגדרתם את המיקודים שלכם בקבוצות הרלוונטיות, אשר שרתמתם לעזרתכם את כלי העזק השיווקיים הנחוצים, ודאגתם לכך שאתם נמצאים בהלימה לאסטרטגיה העסקית שלכם, הגיע שלהב היציאה אל הדרך.

זהו, כמובן, השלב המכריע והקריטי ביותר להצלחת תהליך בניית המותג שלכם. כדי לייצר לעצמכם תובנות עסקיות איכותיות, חשוב מאוד יהיה שתלמדו לא רק ליישם את הטכניקות השונות, אלא גם לדעת למדוד ולנטר את הביצועים השונים של המהלכים השיווקיים שלכם, ולהצליח בעקבות המדידה הזאת, לבצע את השינויים הנדרשים וההתאמות הקטנות, כדי להמשיך ולהצמיח את המותג שלכם, לגרום לו להיות בולט בנישה ולאנשים אחרים לדבר עליו.

לסיכום

בניה של מותג, שם ומוניטין, איננה דבר מובן מאליו. בסביבת תחרות שכוללת שחקנים רבים ומנוסים, ולצידם בכל יום שעובר הצטרפות של שחקנים חדשים, אין זכות קיום לעסק אם הוא לא מגדיר בעצמו את הערכים של המותג שלו, הבידול שלו מול מותגים אחרים בנישה שלו, ואת דרכי הפעולה, הטקטיקות ושיטות הפעולה.

כדי להצליח ולקדם מותג בסביבה תחרותית, יש לפעול באמצעות מודל עשרת הצעדים: הגדרת האסטרטגיה העסקית שלכם, מיפוי קהל היעד הרלוונטי, מחקר של קבוצות הבידול בתוך קהלי היעד של המותג, הגדרת הבידול של העסק, זיקוק המסרים השיווקיים מפולחים לפי קבלים וקהלי משנה, קידום השם והמוניטין של המותג, בניית אסטרטגיית תוכן איכותית שתיקח בחשבון את התכנים השונים, יוצרי התכנים, והיבטים שונים של ניהול עומסים והבטחת איכות, שיפור אתר האינטרנט של המותג, פיוח עזרים שיווקים למנהלי המכירות בארגון, וכן יישום של האסטרטגיה העסקית הזאת, תוך ביצוע התאמות ומדידה ודיווח.

×

עגלת קניות

דברים טובים

מגיעים למי שנרשם לניוזלטר שלנו

דילוג לתוכן