איך כותבים סיפור מותג? משתמשים ב- Story Spine!

אנשים יקנו ממותגים שסיפוריהם מתיישרים עם הערכים שלהם, זאת הסיבה שבגללה המותגים המצליחים ביותר משקיעים רבות בלפתח סיפורים. הטובים והחכמים שבמותגים רצים עם אותו סיפור לתקופות ארוכות מאוד, קחו כדוגמא הקמפיין האלמותי של נייקי עם הסיסמא just do it.

המוטיבציה היא לבנות אמון עם הקהל. באותו אופן שבו אנו חושדים שמשהו לא תקין כאשר חברינו פועלים שלא מתוך אופי, אנו נזהרים גם ממותגים המשנים לעתים קרובות את נקודת המבט שלהם ומכאן גם את הסיפור שלהם. אנשים באמת אוהבים בעיקר דברים שכבר מוכרים להם.

יש טריק מאוד פשוט לאיתור וכתיבת סיפור המותג או בשמו הפופולרי לא פחות נרטיב המותג (לפחות בצורתו הראשונית) ואתם יכולים להיעזר בו כדי לעצב את הסיפור שלכם. לטריק או לכלי קוראים “story spine”.

דוגמה לסיפורה של אפל על בסיס השימוש ב- story spine:

  • פעם היה אדם, שהמטרה שלו בחיים הייתה לשפר את האנושות על ידי יצירת כלים שיעצימו אנשים ויחברו אותם לאחרים.
  • כל יום הוא עבד קשה כדי לעצב מכשירים מושכים אסתטית וקלים לשימוש.
  • יום אחד הוא המציא את האייפון.
  • בשל כך הסמארטפונים הפכו לנחשקים יותר
  • וכתוצאה מכך אנשים התחילו לקנות אייפונים בכמויות גדולות
  • עד שאפל הפכה לחברה עם השווי הגדול בעולם.

הקוסם מארץ עוץ על בסיס השימוש ב- story spine:

  • פעם הייתה ילדה קטנה שקראו לה דורותי אשר נסחפה על ידי טורנדו והגיעה לארץ קסומה בשם עוץ.
  • כל יום היא הלכה בניסיון להגיע לעיר האזמרגד כדי לבקש מן הקוסם הגדול עוז לעזור לה להגיע הביתה.
  • אבל יום אחד היא הגיעה לעוץ ופגשה את הקוסם
  • בגלל זה הקוסם אמר לדורותי שהוא יעזור לה להגיע הביתה רק בתנאי שהיא תהרוג את המכשפה המרשעת מן המערב.
  • כתוצאה מכך דורותי נתקלה בסכנות רבות אבל לבסוף הצליחה לנצח ולהשמיד את המכשפה
  • בשל כך הקוסם הסכים לעזור לה להגיע הביתה בעזרת הכדור פורח שלו
  • עד שלבסוף, ביום העזיבה דורותי מצאה את עצמה רצה אחרי הכלב שלה ופספסה את הטיסה בכדור
  • מאז אותו היום דורותי למדה שהכוח לחזור הביתה היה תמיד בתוכה והיא עשתה זאת.

דברי סיכום

Story spine הוא כלי פרקטי שיותר מהכל מאפשר ליצור סיפור עם מבנה מאוד ברור (מה שכל סיפור צריך). ההמלצה שלי היא לבצע מספר נסיונות של שכתוב במהלך הכתיבה הראשונית ולא לשכוח להתייחס בסיפור לשלושת סוגי האמת שכבר הצגתי  באחד מהפוסטים הקודמים.

×

עגלת קניות

דברים טובים

מגיעים למי שנרשם לניוזלטר שלנו

דילוג לתוכן