הימנעות מקלישאות ויזואליות בבחירת תמונות

מכירים את זה שסמנכ”ל הכספים שלכם מודיע לכולם בישיבת צוות שהחברה “עומדת ביעדים”? איזה ויז’ואל מופיע לרוב על המסך… ברור שתמונה של ‘מטרה’. חשוב להבין שאין דבר יותר גרוע, מקלישאה ויזואלית וזה לא משנה היכן היא מופיעה ( אתר, פרסומת, מצגת).

תמונות הם הכלי המרכזי שלנו בהעברת מסרים בעולם דיגיטלי ולא דיגיטלי ואנחנו לא משקיעים מספיק זמן בלבחור את התמונות הכי נכונות והכי טובות לצרכים שלנו. ישנם מחקרים רבים בשטח שמראים שתמונה משפיעה על התפיסה שלנו ומגבירה את היכולת לזכור דברים.

ובאמת, בבקשה, הימנעו משימוש בתמונות סטוק מוגזמות שכבר שימשו את כולם והסבתא שלהם. שום דבר לא צורח “אני משעמם” בקול רם יותר מאשר תמונה של לחיצת יד עם המילה “שותפות אסטרטגית”.

בעזרת מיפוי מחשבות ואסוציאציות מילים תוכלו להמציא טונות של רעיונות לכל מושג שאתם צריכים להמחיש באמצעות תמונה. השליכו את הרעיון הראשון שעולה לכם לראש מכיוון שהוא הרעיון הכי ברור וזה שכולם כבר חשבו עליו, חפרו קצת יותר לעומק כדי למצוא משהו לא צפוי.

המוח שלנו מחוות להבחין ולזכור דברים שונים ויוצאי דופן, אז השתמשו בזה לטובתכם!

לדוגמה, נניח שאתם מחפשים להמחיש את המושג אבטחה. האינסטינקט הראשון שלכם יכול להיות לחפש תמונה של מנעול או שומר, נכון? אבל בואו נחפור קצת יותר לעומק … אבטחה >> הגנה >> שומרים >> מה עם תמונה של חילי סער ממלחמת הכוכבים (stormtroopers) ? חפשו את הקונספט השונה.

להלן מספר דוגמאות שיעזרו לכם להבין את הנקודה שלי:

×

עגלת קניות

דברים טובים

מגיעים למי שנרשם לניוזלטר שלנו

דילוג לתוכן