Storyboard – הכלי שיעזור לכם לתכנן מצגת אפקטיבית

הלב של כל מצגת טובה הוא התוכן. רוב האנשים ניגשים לכתוב תוכן ישירות על השקופית הריקה. אבל השאלה היא האם התהליך הזה הוא נכון? הגיע הזמן שתלמדו איך עושים את זה המקצוענים, והדרך שלהם כוללת שימוש בלוח תכנון (באנגלית זה נשמע יותר טוב Storyboard). מדובר בדרך מעולה לסדר את התכנים ולוודא שקיימת זרימה הגיונית במצגת. כולם עושים בזה שימוש החל מאנשי קומיקס ועד במאים. אז איך עושים זאת?

שלב ראשון: בחרו את הנקודה המרכזית שאתם רוצים להעביר לקהל.

הדבר החשוב ביותר בפרזנטציה, הוא שהקהל שצפה בה יעזוב את האולם עם דבר אחד בראש, הדבר שאתם רוצים שהם יזכרו בדרך הביתה או אפילו יספרו אותו לחברים שלהם. בשביל זה התחילו עם התוויה של המטרה שלכם, לפני שאתם מתחילים לעבוד על התוכן. רשמו את המטרה בצד כך שתוכלו לחזור אליה בכל רגע בתהליך. במידה ואתם רוצים שיזכרו יותר מדבר אחד זכרו להישאר בטווח של עד 3 דברים.

שלב שני: יצירת התשתית.

תוך שימוש בוורד, מחברת, או אפילו מפיות, ציירו תיבות ריקות כאשר כל תיבה מייצגת שקופית במצגת. למי ששואל כמה תיבות ליצור? אז זה תלוי בכם, אישית אני ממליץ על מצגות ארוכות יותר בשקפים, אבל מצומצמות בתוכן פר שקופית (שורת טקסט אחת, רעיון אחד, תמונה). צרו קצת יותר שקופיות מאשר אתם עושים בדרך כלל. מצגת ממוצעת מכילה יום 50 שקופיות והמציג עובר עליהם במהירות.

שלב שלישי: ויזואליזציה של השקופיות

לאחר שיצרתם את התיבות שלכם, וודאו שחילקתם את המקום בתיבה לשניים- מקום להערות ומקום לציור, תמונה. בכל תיבה רשמו כיצד הייתם מניחים את הטקסט ואילו סוגי תמונות, טבלאות, ציורים אתם יכולים להשתמש בהם כדי לחזק את המסר. הדבר יעזור לכם לדמיין את היצירה שלכם בצורה הוליסטית יותר ובהחלט יוכל לספק לכם השראה לכיוון עיצובי.

שלב רביעי: תוצר של אהבה

עכשיו מתחילה העבודה האמתית של מילוי לוח התכנון שלכם. העיקר אל תיבהלו זאת תהיה רק טיוטה ראשונה מיני רבות. התחילו עם הקדימון או תוכן העניינים וחלקו את המצגת לחלקים המרכזיים שתומכים כמובן בנקודה המרכזית שאתם רוצים שהם יזכרו. הכניסו שקופית עם הנאה לפעולה, וסיימו עם שקופית “תודה על ההקשבה”. רק תוודאו שמילאתם את שני החלקים של כל תיבה ושיש לכם התחלה, אמצע וסוף.

בתמונה: אני בתהליך פיתוח ועיצוב מצגת חדשה, שימו לב לסטוריבורד.

שלב חמישי: עריכה

בדרך כלל ישנם מספר שלבים של עריכה, תיקונים וטיוטות לפני שמתחילים בשלב העיצוב. אל תתעצלו בצעו עריכה, שוב ושוב עד שתרגישו שבאמת הגעתם לתוצר הטוב ביותר. כמו כן הייתי ממליץ לגשת ולהציג את המצגת לפי מספר אנשים לא משוחדים כדי לקבל מהם משוב. אל תמהרו לשלול את מה שהם יגידו לכם, לא כל דבר שנראה לכם טוב הוא באמת כזה.
בשלב זה אתם מוכנים להפוך את לוח התכנון שלכם למצגת. הגדרתם מטרה עיקרית, יצרתם בסיס עיצובי, ושיפרתם את התוכן. אני מבטיח שאתם והקהל שלכם תוכלו לראות את ההבדל בצורה מאוד משמעותית.

×

עגלת קניות

דברים טובים

מגיעים למי שנרשם לניוזלטר שלנו

דילוג לתוכן