Vision Values – שיטה יצירתית לפיתוח תוכן למדיה חברתית

אחת הבעיות הגדולות בפיתוח תוכן לרשתות חברתיות (במיוחד לפייסבוק), היא שפעמים רבות יש תחושה שכל פוסט מנותק באופן גמור מהפוסט הבא אחריו או זה שלפניו, כך שפשוט נוצר לנו בעמוד העסקי בליל של פוסטים.

המותגים הגדולים יודעים לספר את הסיפור. האתגר הוא לא רק לספר אותו באמצעות עיצוב פוסטים עקבי (סגנון ויזואלי) אלה יצירה של תחושה שבין כל הפוסטים יש קשר תחושתי-רעיוני-רגשי או במילים אחרות כל הפוסטים יחד מספרים סיפור (Storytelling).

אני רוצה לחלוק אתכם את השיטה לפיתוח תוכן עבור מותגים, היא לא אכזבה אותי עד היום עם אף אחד מהלקוחות הגדולים או הקטנים שלי. הקרדיט על השיטה שייך מיכאל פינגרוט.

שיטת ה- Vision Values לסטוריטלינג ופיתוח תוכן במדיה חברתית

שלב 1: יצירת רשימת אסוציאציות

בשלב זה, שהוא לרוב הקל מבין כל השלבים, עליכם לשבת והעלות על דף כל אסוציאציה הקשורה בתחום/ עסק שבו אתם פעילים. הכמות המומלצת של אסוציאציות צריכה להיות בין 30-50 אסוציאציות, כאשר מומלץ לא לסנן בהתחלה ולעשות סינון ראשוני אחרי שיש לכם כבר רשימה מכובדת של אסוציאציות.

דוגמה: אני רוצה להמחיש לכם את השיטה באמצעות מקרה בוחן שעשיתי עם חברת נסיעות המתמחה בטיולי אקסטרים. בשלב הראשון הם התבקשו להוציא רשימת אסוציאציות (מצורפת דוגמה מצומצמת של הרשימה).

שלב 2: רשימת ערכי המותג

מדובר באחד השלבים הטריקיים, זה בגלל שלרוב אנחנו לא כל כך טובים בלהגדיר את הערכים שלנו. לצערי אנחנו מתפתים לבחור בערכים קיטשיים חסרי משמעות כגון: איכות, אמינות, שירותיות ועוד. אנשים לא טיפשים! במיוחד לא בחברה הישראלית שהדבר הראשון שאנחנו עושים הוא לחשוד ולבחון כל דבר.

נסו לחשוב מה נמצא בליבה שלכם כאנשי מקצוע ואנשים מהשורה? מה מניע אתכם? מה גורם לכם להתעורר בבוקר? ואם היו שואלים אתכם מי אתם – התשובה שלכם תעזור לכם להגיע לבחירה נכונה של הערכים. הכמות המומלצת היא בין 3-5 ערכים לכל היותר.

זוהי הדרך שהחברה הסבירה לי את ערכים שלהם:

  • אומץ – אנחנו אנשים אמיצים עשינו דברים משוגעים שחיים שלנו ואנחנו מטורפים על אקסטרים. גם הלקוחות שלנו הם אמיצים.
  • אחריות – לא משנה איפה אתה בעולם אנחנו אחראים שהכל יעבוד כמו שצריך ותגיע ליעד
  • מקוריות – אנחנו נוותר על המקומות המתוירים ונמצא לך אקסטרים במקומות יוצאי דופן
  • ביטוי עצמי – כל טיול שלנו הוא מותאם לאישיות של הלקוח

שלב 3: הצלבת רשימות

עכשיו שנמצאות מולנו 2 הרשימות נחשוב על חיבורים ביניהם. זאת אומרת איזה ערך יכל להיות מיוצג על ידי איזו אסוציאציה (ולהפך). כל מה שעליכם לעשות בשלב זה הוא למתוח קווים בין דברים שאתם חושבים שמתאימים.

שלב 4: טבלת כותרות

העבירו את ההצלבות לטבלה וחשבו איזה פיסות תוכן יכולות לענות על השילוב הספציפי של ערך ואסוציאציות. בדוגמה רואים את התכנים שניתן לפתח בהתבסס על השילובים השונים. מה שעליכם לעשות הוא לרשום כותרות לפוסטים ומאמרים שהייתם כותבים. החלק המדהים שגם האנשים הכי לא יצירתיים יצליחו לשלוף המון רעיונות בשלב זה.

שלב 5: פירמידת התדירות

השלב הסופי בתהליך הוא פירמידת התדירות – במסגרת השלב הזה עליכם להציב את התכנים שקיבלתם בטבלה לתוך החלק המתאים בפירמידה. הפירמידה עצמה באה לקבוע באיזו תדירות אנחנו נפרסם את התכנים שלנו.

אנחנו צריכים לחשוב על תדירות הפרסום של התכנים שלנו כמו על תוכנית אירוח בטלוויזיה – בכל תכנית יש פינות קבועות חלקן יומיות וחלקן שבועיות, הדבר יוצר ציפייה בקרב קהל היעד ומאפשר לכם לעבוד עם לו”ז קבוע.

כיצד נציב את התכנים? העיקרון המנחה הוא ככל שתוכן מסוים קל יותר ליצירה ויש כמות גדולה יותר ממנו כך הוא יעלה לעיתים קרובות יותר. ככל שתוכן מסוים הוא מוגבל בכמות כמו “הכר את העובד” (בסוף יגמרו לך העובדים) או קשה יותר ליצירה (מאמרים עומק) כך הם יפורסמו לעיתים רחוקות יותר.

דברי סיכום:

למה השיטה הזאת בעצם מספרת סוג של סיפור?

מאחר וכל התכנים שלכם תמיד נעים סביב אותם 3-5 ערכים נוצרת עקביות בתכנים, משתמש שיעבור על העמוד העסקי יקבל את הרושם ואת ההרגשה שיש שפה עקבית ויש זרימה בין התכנים. הרי מה זה סטוריטלינג במהותו – אם לא היכולת להעביר מסר ברור באופן עקבי ומעניין (לפחות לפי דעתי אישית).

חשוב לציין שהשיטה לא מתייחסת לעקרונות הכתיבה הנכונה מאחר ומדובר בעולם שלם ונרחב אלה רק על דרך לפתח רעיונות לתכנים

×

עגלת קניות

דברים טובים

מגיעים למי שנרשם לניוזלטר שלנו

דילוג לתוכן