סטוריטלינג ומנהיגות: 10 סיפורים שמנהיגים גדולים מספרים

מנהיגים טובים שואלים “איך אני מספר סיפורים טובים יותר?” מנהיגים גדולים שואלים “אילו סיפורים אני צריך לספר?”

האם תוכלו להיות מנהיגים טובים יותר אם הסיפורים שלכם יהיו מתוכננים יותר ומועברים בצורה טובה יותר? כמובן!. אבל האמת, פעמים רבות הסיפור שאתם מספרים חשוב יותר מהצורה שבה אתם מספרים אותו. חשוב להבין שהקהל שלכם לא מצפה לשלמות. הם מצפים מכם להיות החלטיים, תומכים ועוזרים.

אם אתם מספרים סיפור שעוזר להם לבצע את עבודתם בצורה טובה יותר, אבל אתם מגמגמים מעט, או אולי לא יוצרים קשר עין מספיק טוב או אולי שוחטים בדיחות, הקהל עדיין ילמד מזה. אבל אם אתם מספרים להם סיפור לא רלוונטי או לא מועיל למרות שאתם מגישים אותו באופן שיגרום לשחקן שייקספיריאני להיות גאה, הקהל לעולם לא יסלח לכם על זה שבזבזתם מזמנו.

אז, אילו סיפורים אתם צריכים לספר? הנה רשימת עשרת הסיפורים החשובים ביותר שכל מנהיג צריך להיות מסוגל לספר:

מאיפה באנו (סיפור המייסד) :

אף אחד מעולם לא התפטר מעבודתם והקים חברה מסיבה משעממת. מצאו את הסיבה להקמת החברה וספרו את הסיפור הזה. זה ידביק את כולם באותה תחושה של מטרה ותשוקה.

מדוע איננו יכולים להישאר כאן (סיפור שינוי):

בני אדם הם יצורים של הרגל. שינוי הוא לרוב דבר לא רצוי. סיפור זה מספק את הרציונל מדוע דרוש שינוי ומוסיף גם סיבה אנושית אמיתית מדוע זה צריך להיות חשוב לנו.

לאן אנחנו הולכים (סיפור חזון):

 חזון צריך להיות תמונת עתיד כל כך משכנעת, שאנשים צריכים לרצות ללכת איתנו לשם. הדרך הטובה ביותר לצייר את התמונה הזו היא באמצעות סיפור על איך ייראה העתיד הזה כאנחנו נגיע אליו.

איך אנחנו נגיע לשם (סיפור אסטרטגיה):

אסטרטגיה היא איך תגיעו מהמקום בו אתם נמצאים למקום בו אתם רוצים להיות. במילים אחרות, אסטרטגיה היא מסע. ואיזו דרך טובה יותר לתאר מסע מאשר סיפור?

במה אנו מאמינים (סיפור ערכי חברה):

ערכים הם רק מילים על דף נייר עד שהם עומדים במבחן. זהו סיפור של אחד מאותם רגעים מביכים או לא נוחים שאחד מערכי החברה שלכם הועמד למבחן.

את מי אנו משרתים (סיפור לקוח):

אין תחליף מלצאת מהמשרד ולפגוש את הלקוחות שלכם פנים אל פנים. לרוב הארגון שלכם לא יעשה זאת לעולם, זהו סיפור שאתם יכולים למצוא את עצמכם מספרים על אחת מהאינטראקציות שלכם עם הלקוחות והחוויה המלמדת שלכם מהמפגש הזה.

מה אנחנו עושים עבור הלקוחות שלנו (סיפור מכירות):

סיפור על מה שעשיתם עבור אחד הלקוחות שלכם, שכל כך מרשים שאנשים אחרים ירצו לקנות גם את מה שאתם מוכרים.

במה אנו שונים מהמתחרים שלנו (סיפור שיווקי):

סביר להניח שיש לכם רשימת סיבות לכך שהמוצר או השירות שלכם טוב יותר מהמתחרים. ובכן נחשו מה? אף אחד לא יזכור את הרשימה הזאת. אבל אנשים יזכרו את הסיפור שתספרו להם שיראה להם איך ההבדלים באם לידי ביטוי במצב אמת.

מדוע אני מנהיג בדרך שבה אני מנהיג (סיפור על הפילוסופיה של המנהיגות):

שום סדרה של מילות מפתח על פיסת נייר לעולם לא תוכל להסביר את האופי העדין, האנושי והמורכב של פילוסופיית המנהיגות האישית שלכם. אם אתם רוצה שאנשים יבינו מה לצפות מכם כמנהיגים, אתם צריכים לספר להם סיפור על מה שעיצב את הדרך ושיטת ההנהגה שלכם.

מדוע כדאי לכם לעבוד כאן (סיפור גיוס):

כל חברה טוענת שהם מציעים שכר והטבות תחרותיים, עבודה מאתגרת והזדמנויות קידום גדולות. אם אתם באמת רוצים למשוך את הכישרון הטוב ביותר, אתם צריכים סיפורים אמיתיים על הסיבות שבגללם כל כך מדהים לעבוד אצלכם.

×

עגלת קניות

דברים טובים

מגיעים למי שנרשם לניוזלטר שלנו

דילוג לתוכן