לספר את האמת או שאולי בעצם לא!

אחד הדברים הכי קשים בכתיבת סיפור למותג, הוא להבין מאיפה בכלל להתחיל. ובמפתיע התשובה לשאלה הזאת היא תתחיל מלספר את ‘האמת’, אבל לא כפי שאתם אולי חושבים עליה.

מכירים את אחד המשפטים הכי פופולריים בסדרות אמריקאיות:


I swear to tell the truth, the whole truth, and nothing but the truth, so help me God.

במשך שנים בעולם הפרסום המסורתי, הפרקטיקה הייתה “למתוח” את האמת וזה עבד. כיום הזמנים השתנו ואנחנו כבר לא יכולים להתבסס על סילוף או מתיחת האמת – כיום הצרכן חכם יותר, מבין יותר ובעיקר חשדן יותר.  בגלל האינטרנט והמדיה החברתית אנחנו חיים בעידן חדש של שקיפות ואותנטיות, מה שמקשה לספר אפילו את השקרים הקטנים ביותר.

עלינו ללמוד איך לדבר נכון עם הצרכנים החדשים בדרך שתגרום להם להאמין לנו ולסמוך עלינו והדבר מהווה אתגר לא קטן.  

כדי לבנות סיפור טוב אנחנו צרכים לבסס אותו על האמת, עקבו אחרי הכלל הפשוט הבא כדי לזהות את האמת של המותג שלכם:

שלושת סוגי האמת בשיווק

אמת קהל היעד

מדובר באמת הקשורה באנשים שאליהם אתם פונים והאמונות והתפיסות שלהם. לדוגמה קחו את נייקי – הם מבינים שכולנו רוצים להיות יותר בכושר ולהיות הגרסאות הכי בריאות של עצמנו, אבל פעמים רבות קשה לנו לשמור על מוטיבציה וזאת האמת שסביבה הם בונים את המותג והמסרים שלו.

אמת המוצר

מדובר באמת הקשורה במוצר והתפיסות של לגביו. כדוגמה ניקח את חברת וולוו (VOLVO) שבנו את המותג שלהם סביב בטיחות הרכבים. החזון של החברה שלהם ל-2020 “שאף אחד לא ימות או ייפצע באופן משמעותי ברכב חדש של וולוו”. המותג לא מחפש להיות מזוהה עם יופי או נראות אלא עם פונקציונאליות ובעיקר בטיחות.

אמת המותג

האמת הזאת קשורה בתכונות האישיות של המותג.  רד בול (Red Bull) הוא מותג שכל הזמן מדבר על הרפתקה ואומץ והם מדגימים את זה על ידי מימון של אירועי ספורט אקסטרים ברחבי העולם.

אמת מהווה מקום טוב להתחיל אתו כשאתם עושים סיעור מוחות בשלב הראשוני של בניית הסיפור של המותג שלכם. נסו בשלב הראשון להתייחס ולכתוב את שלושת סוגי האמיתות בעסק שלכם ולאחר מכן אחרי חידודים להתפקס על אחת וסביבה לבנות את הסיפור.

אשמח לשמוע על האמת של המותג שלכם.

×

עגלת קניות

דברים טובים

מגיעים למי שנרשם לניוזלטר שלנו

דילוג לתוכן