כוחו של סטוריטלינג במצגות + אינפוגרפיקה מדהימה

כל יום כל היום אנחנו מספרים וצורכים סיפורים. למוחנו יש צורך מובנה לצרוך אינפורמציה מבוססת נרטיב בין אם זה סכמות, תסריטים, מפות קוגניטיביות, מודלים נפשיים או מטאפורות. במובנים רבים, סיפורים מהווים את הדרך בה אנו חושבים ומבינים את העולם סביבנו (במיוחד בסביבה עסקית).

הכוח הנסתר הזה של סיפורים יכול להשפיע על האופן בו אנו מקבלים החלטות וגם על הדרך שאנחנו משכנעים אחרים בצדקת הרעיונות שלנו. במצגות, סיפורים הם הדרך היעילה ביותר לארגון מידע. הם מהווים כלי תקשורת עוצמתי, הם מתרגמים רעיונות מורכבים לקונספטים פשוטים והם מניעים אנשים לפעולה.

כלל מפתח בסיפור טוב קשור ביכולת לייצר באמצעותו חוויה רגשית עוצמתית. סיפורים רגשיים מגיעים אל ליבו ומחשבותיו של המאזין והם אלה שמניעים אותו לפעולה. מומחים אומרים שהדרך האפקטיבית והיעילה ביותר לעשות זאת היא באמצעות שימוש במטפורה ואנלוגיה, אלה הם מכשירים לשוניים שמהווים את המרכיבים העיקריים בדרך שבה אנו חושבים וניתן להשתמש בהן כדי לעורר דימויים ולהפעיל את הזיכרון בשילוב עם אסוציאציות חושיות ורגשיות עשירות.

כל סיפור צריך להתאים להקשר של המצגת שלנו, לסיפורים כפויים יש השפעה הפוכה, הם מנתקים את הקהל ומקשים עליהם להבין לאן המצגת מובילה.

הרי לסיפורים יש מטרה. הם צריכים להיות רלוונטיים לחוויה ולאינטרסים של הקהל שלכם. בכל סיפור צריכה להיות נקודה אליה המאזינים שלכם יוכלו להתחבר ולהזדהות. אנחנו רוצים להשתמש בסיפורים כדי להכניס מידע לפרספקטיבה ולא להחליף אותו. הפכו את הסיפורים שלכם לברורים ורלוונטיים, כדי לתמוך במידע שאתם מציגים במצגת. זה אומר לשמור עליהם קצרים ולהסיר פרטים מיותרים.

כשאתם חושבים על סיפור שילווה רעיון במצגת, צרו סיפור קל להמחשה בו משהו קורה בזמן ובמקום ספציפי, שמיושם על ידי דמויות שאולי הקהל שלכם עשוי להתחבר אליהן. אל תגזימו יותר מדי בשימוש שלכם בסיפורים. אם לא נכון להכניס סיפור או אתם מתקשים בזה, אל תעשו את זה. אחרת זה עשוי להראות מאולץ ולהשפיע לרעה על המאזינים.

מבנה של סיפורים במצגות

ספרו של כריסטופר בוקר (Christopher Booker) – שבעת העלילות הבסיסיות: ומדוע אנו מספרים סיפורים.  לוכד את המהות של איך ומדוע כל הסיפורים מסתכמים לכמה מבנים בודדים של עלילות, וכיצד הם יכולים לפעול כמתאר להצגה יעילה של סוגים שונים של מידע.

להלן אינפוגרפיקה יפה שמסכמת את הספר בצורה מעולה:

יש לציין שבפוסטים קודמים בבלוג ראינו עוד מספר סוגים של סיפורים מתוך העולם העסקי ואתם מוזמנים לגשת למאמר: ששת סוגי הסיפורים בעולם העסקי וטיפים איך לפתח אותם

×

עגלת קניות

דברים טובים

מגיעים למי שנרשם לניוזלטר שלנו

דילוג לתוכן