מהו חלל לבן? ולמה אתם צריכים אותו במצגת שלכם?

חלל לבן, זהו מונח עיצובי המתייחס לחלל שאינו תפוס על ידי טקסט (לא חייב להיות לבן בפועל), תמונות או כל רכיב דף אחר הנראה לעין. מדובר בטכניקת עיצוב מרכזית שבעזרתה אנחנו אומרים למוח אילו אלמנטים הם החשובים ביותר במצגת.

לפני שאנחנו מתקדמים, יש צורך לציין את שני הסוגים העיקריים של חלל לבן:

חלל לבן אקטיבי: חלל שנבחר במכוון ובמאמץ מודע, במטרה לשים דגש על רעיון מסוים.

חלל לבן פסיבי: נוצר באופן טבעי בין מילים ושורות טקסט או סביב אלמנט גרפי כלשהו.

להלן 5 סיבות להשתמש בחלל לבן במצגת הבאה שלכם:

חלל לבן יוצר הפרדה:

רוצים להימנע מבלגן בשקופית? שונאים לראות כמויות טקסט גדולות בשקופית? אם השאלות הללו מדברות אליכם סימן שאתם מבינים את חשיבות החלל הלבן במצגת. חלל לבן יוצר הפרדה בין האלמנטים השונים וכופה על המעצב לשמור על סדר וניקיון עיצובי.

by: paul robert lioyd

החלל הלבן מושך את תשומת הלב:

החלל הלבן הוא ריק. זאת אומרת שאין לכם על מה להסתכל, אבל החדשות הטובות הן שאם הוא מקיף משהו, המשהו הזה הופך להיות ממש בולט.

החלל הלבן יוצר איזון:

תוכנות כמו PowerPoint מאפשרות למעצבים לבצע התאמות אישיות על מספר אינסופי לכאורה של פרטים כגון גודל, צבע, וצורה של טקסט ותמונות. על ידי הוספת חלל לבן, אתם יכולים להביא איזון והרמוניה לשילוב של האלמנטים העיצוביים.

by: microsoft

החלל הלבן מרמז על תחכום:

אם תסתכלו לשנייה מסביבכם, בטח תגלו שרבים מהמותגים הנערצים ביותר בעולם מנצלים את החלל הלבן. זה צועק יוקרה. זה צועק אלגנטיות. וכמובן יותר מהכול תחכום.

oculus by: character

החלל הלבן משפר את הקריאות:

אם אתם רוצים שאנשים יזכרו את השקופיות שלכם, נצלו את החלל הלבן ,מאחר והוא הופך את הטקסט לקריא יותר, במיוחד אם הטקסט נמצא בצבע קונטרסטי לחלל הלבן. מחקרים מצאו שחלל לבן מגדיל את הסיכוי שהקורא יבין את הכתוב.

by: Pedro Nauck
×

עגלת קניות

דברים טובים

מגיעים למי שנרשם לניוזלטר שלנו

דילוג לתוכן