איך להעביר פרזנטציה כמו דון דרייפר מ- Mad Men

אני משער שרובכם אולי מכירים את הסדרה מד מן ואת דון דרייפר הדמות הראשית בסדרה. מדובר באדם חריף, יצירתי ופיקח ואין כמוהו בכל הנוגע להעברת רעיונות לאנשים. כל מי שמעביר פרזנטציה יכול ללמוד המון מהסגנון של דון דרייפר.

במאמר זה ננתח את סגנון הפרזנטציה של דון דרייפר:

הוא עומד

כאשר דון רוצה לשלוט בתשומת הלב בחדר, הוא קודם כל נעמד- הוא הופך את עצמו לגדול כדי להרשים ולהפחיד. הוא מראה שהוא בשליטה, והוא זה שמוביל את השיחה. כאשר דון מעביר פרזנטציה בישיבה ונימצא באותו גובה כמו כל השאר, אנו רואים שהפרזנטציה לא כל כך אפקטיבית.

*טיפ- תמיד הציגו את הרעיונות שלכם בעמידה, רק אקט העמידה יוצר אפקט סמכותי.

הוא מספר סיפורים

זה לא הקונספט אלה הסיפור. דון בוחר להציג את הרעיונות שלו על ידי סיפורים, הוא מציג כיצד אנשים משתמשים במוצר, ואיך הוא יכול לשפר את החיים שלהם. לא משנה מה דון מוכר הוא תמיד מספר על החוויה.

הוא פועל באופן ספונטני, תוך כדי קריאת הסיטואציה

אחד הדברים היפים בדמותו של דון שלעולם אין לדעת כיצד הוא יגיב לסיטואציה. הוא תמיד מפתיע ובוחר לחרוג מהתסריט בהתאם לתגובות האנשים. אחת היכולות החשובות ביותר של מרצה  זו היכולת לקרוא את הקהל בחדר ולהגיב בהתאם.

*טיפ- אני תמיד מכין לעצמי מספר פעילויות שניתן להשתמש בהם בהתראה קצרה בכדי לעורר את הקהל.

הוא מאפשר ללקוחות /קהל לתרום רעיונות

דון מקשיב ללקוחות שלו כאשר הם מגיבים לדבריו, וכאשר הם תורמים הצעה טובה, הוא נוהג להשתמש בה. דון יודע שאם הלקוח ירגיש שהוא תרם לתהליך, הוא ילחם לטובת הרעיון בהמשך.

הוא חיובי

רוב הזמן תמצאו את דון מחייך ושומר על קשר עין עם הלקוחות שלו, הוא מקשיב ומשקף את הנאמר. הוא לגמרי מרוכז ברגע.

הוא מסתיר (לרוב) את האכזבה שלו

כאשר דון רואה שהפרזנטציה לא כל כך זורמת והלקוח לא “מבין” את הרעיון שלו, הוא אולי כועס מבפנים, אך ברוב המקרים לא תראו אותו מביא את התסכול. הוא יחייך ויאמר “אנחנו נחשוב על זה קצת יותר”.

הוא משתמש בעזרים ויזואליים

דון יודע שמילים הם הכלי החזק ביותר שלו וכול שקופית או אומנות שמוצגת לקהל מטרתה לתמוך בסיפור ולא להחליפו. הסיפור זה הדבר החשוב, העזרים אמורים לחזק את המסר.

הוא בוחר להשתמש במילים בחוכמה

דון מאוד מדוד כאשר הוא מדבר. הוא אומנם יכול להשתמש במילים מפוצצות והוא מכיר את כוחם, אבל לרוב הוא מעדיף להגיד דברים בצורה מדויקת מבלי להגזים.

הוא “סוגר” מהר

דון יודע שטווח הקשב של הקהל שלו הוא קצר. לכן הוא מבנה את הפרזנטציה בצורה כזאת שהוא מספר סיפור, מגיע לפואנטה וסוגר. הוא מאוד ממוקד ולא משאיר זמן להתברברות.

הוא בטוח בעצמו

דון מגיע לפרזנטציה כאשר הוא יודע שהוא והצוות שלו עשו עבודה טובה, והוא לא מראה חולשה. הוא עומד מאחורי הנאמר ב-100% גם במצבים שאולי הוא עצמו אינו מאמין ברעיון לגמרי.

מסקנה

אז ככה דון דרייפר עושה זאת. אם תשכילו ללמוד ולהביא את הגישה הזאת לפרזנטציות שלכם תוכלו להרשים את הקהל והלקוחות שלכם וכמובן לסגור יותר עסקאות.

Photo credit: UXMAGAZINE, Amctv

×

עגלת קניות

דברים טובים

מגיעים למי שנרשם לניוזלטר שלנו

דילוג לתוכן