הידעתם שכמעט 93% מהלקוחות מקבלים החלטות רכישה על בסיס צבע ומראה חזותי?
זו הסיבה שבחירת הצבעים הנכונים עבור הלוגו, המותג, המוצר, המצגת ובעצם כל תוכן שיווקי היא כה חשובה. כאנחנו בוחרים צבעים שאמורים לייצג את העסק שלנו, לאורך זמן העסק ישויך לצבעים האלה, מכיוון שהצבע הוא אחד האלמנטים הזכורים ביותר של עסקים / מותגים ויכול להשפיע רבות על האופן בו הוא נתפס.
אחד הקשיים הגדולים ביותר בעיצוב, זה השלב של בחירת צבעים. קל מאוד לטבוע בתוך ים האפשרויות הזמינות ואתרים שבאים לעזור לנו עם ההחלטה ולספק רעיונות מסבכים אותנו עוד יותר בגלל השפע שלהם.
מבלי להיכנס יותר מידי לתיאוריית הצבעים המורכבת בשלב זה (יש תכנון כזה בעתיד) , ישנה שיטה אחת פשוטה יותר לבחור צבעים והיא שיטת 60-30-10.
שיטת 60-30-10 לבחירת צבעים:
על פי שיטה זו, עליכם לבחור שלושה צבעים שונים ולהשתמש בהם בפרופורציות של 60%, 30% ו- 10%.
60%- הצבע העיקרי (לרוב משמש כצבע רקע), הדרך הנכונה לעבוד אתו הוא לבחור את הצבע הכי כהה או הכי בהיר בפלטת הצבעים שלכם (כדי ליצור ניגודיות עם הטקסט)
30%- זהו הצבע המשני שיש אותנו בעיקר לטקסטים ואובייקטים על המסך (צריך להיות בניגודיות לצבע העיקרי).
10%- זהו צבע ההדגשה, נשתמש בו כדי לסמן דברים חשובים וליצור בידול ויזואלי.
דוגמאות לשימוש בלוגואים:
דוגמאות לשימוש במצגות:
אז כפי שציינתי קודם רוב הכלים שעוזרים לנו לבחור צבעים גם מקשים על הבחירה אבל זה לא אומר שאנחנו לא צריכים להשתמש בהם העניין הוא פשוט להתמקד בשלושה שעובדים טוב יחד מתוך 4-5 שלרוב מוצגים לנו בכלים.