- חקירת הנושא והדרך להעבירו – דוברים טובים דבקים במה שהם יודעים. דוברים נהדרים חוקרים לעומק את הדברים שהם זקוקים להם כדי להעביר את המסר שלה בצורה הטובה ביותר.
- מיקוד – עזרו לקהל היעד שלכם להבין את המסר שלכם על ידי שמירה על מיקוד. סיפורים, הומור וכל דבר שעושים בו שימוש צריך להיות בעל קשר חד לנושאי הליבה וכל דבר לא מספיק קשור צריך להיות “מודח” מהמצגת.
- ארגון לוגי של רעיונות – מצגת שמאורגנת היטב ויש בה מעבר הגיוני בין רעיונות תיקלט טוב יותר ובמינימום מאמץ מנטלי מצד קהל היעד.
- שימוש נכון בציטוטים, עובדות וסטטיסטיקה – אל תכללו אותם לצורך הכללתם, אלא עשו בהם שימוש כדי לחזק את מסרי הליבה.
- שימוש במטפורות – מטפורות משפרות את הבנת המסר באופן ששפה ישירה לרוב אינה יכולה.
- סיפורים – כולם אוהבים סיפורים, מסרים אשר עטופים בסיפור זכירים יותר!
- התחילו חזק וסגרו חזק יותר – אומנם גוף המצגת צריך להיות חזק, אבל הקהל שלכם יזכור בעיקר את המילים הראשונות והאחרונות שלכם (אם, אכן, הם יזכרו משהו בכלל).
- שילוב הומור – לדעת מתי להשתמש בהומור זו מיומנות חיונית. תזמון הוא הכל בחיים במיוחד בהומור.
- שליטה על קצב, טון ועוצמת הקול – כי אנחנו יודעים שקול מונוטוני הוא כמו להקשיב לקול ציפורניים על לוח.
- הלימה בין התנועה לנאמר – מחוות ידיים צריכות להשלים את מילותיכם בהרמוניה. ספרו להם על הדג הגדול שתפסתם והראו להם עם הידיים.
- עזרים חזותיים – עזרים חזותיים אמורים לסייע בהעברת המסר; הם לא צריכים להיות המסר.
- ניתוח הקהל – הדבר יעזור לכם להעביר את המסר שהם רוצים (או צריכים) לשמוע.
- חיבור לקהל – קשר עין הוא רק הצעד הראשון. השאיפה צריכה להיות שהקהל יגיד לעצמו “הוא ממש כמוני, הוא מבין אותי”.
- אינטראקציה עם הקהל – שאלו שאלות (ותראו שאיכפת לכם מהתשובות). בקשו מאנשים להתנדב. הפכו את המצגת שלכם לדיאלוג.
- שאלות ותשובות – לא כל הזדמנות לדבר מול קהל מכילה חלק של שאלות ותשובות, אך יש צורך להבין איך לנהל אחד כזה. השתמשו בחלק של שאלות ותשובות כדי לבסס את הרושם שאתם מומחים, ולא רק דוברים.
- אילוצי הזמן – אולי יש לכם 2 דקות או אולי יש 45. כך או כך, התאימו אישית את המצגת כך שתתאים לזמן הקיים, וכבדו את הקהל שלכם בכך שלא תעברו את הזמן.
- טיפול בנושאים בלתי צפויים בצורה חלקה – אולי האורות כבו. אולי המקרן מת. צריכה להיות לכם תוכנית להתמודדות עם כל סיטואציה.
- משוב ככלי לשיפור עצמי – חשוב להבין ששום מצגת ודובר אינם מושלמים. אנחנו צריכים כל הזמן לנסות ולשפר את עצמנו ולכן משוב הוא כלי מצוין לעשות זאת.
- האזינו בביקורתיות ונתחו דוברים אחרים – בחנו את החוזקות והחולשות של דוברים אחרים ולמדו מהם.
הפילטרים, האגו והאדישות – איך לפצח תקשורת עם אנשים
תקשורת היא הדבק שמחזיק צוותים ביחד, מניע חדשנות ודוחף ארגונים קדימה. ובכל זאת, איכשהו, זה