למה כדאי לכם לבנות מצגת כמו ספר לילדים?

ספרי ילדים מעוצבים במיוחד בצורה מאוד חזותית, הם בנויים ממעט טקסט קליט והרבה מאוד תמונות או איורים. שימוש בסגנון החזותי המיוחד הזה יכול לעזור לכם ליצור מצגת ייחודית ומוצלחת במיוחד לא משנה כמה המצגת שלכם היא "עסקית".

קבלו מספר טיפים מספרי ילדים מצוינים:

נקודת מיקוד אחת:

תמונה ושורת טקסט. זה כל מה ששקופית צריכה כדי להיראות מדהים, במיוחד אם אתם משתמשים בתמונה איכותית בתוספת מילה או שתיים. אל תנסו ליצור עוד הסחים או לעצב "רעש" על ידי הוספת הרבה תמונות, טקסט , אייקונים וכו'.  שימרו את המיקוד על התמונה או הטקסט.

טקסט בגודל "ענקקקקקקקקקק":

השתמשו בפונט גדול מספיק שאפילו האנשים שנמצאים בקצה החדר יוכלו לקרוא. הדבר יעזור להפנות את תשומת הלב לנקודה שאתם מכוונים אליה ולמנוע מהעניים "לטייל".

בעבר כבר כתבתי מאמר על חשיבות גודל הפונט, ומהם הגדלים המומלצים לשימוש במצגת.

צבעים נעימים לעין:

האם הצבעים בשקופיות בהירים מידי או צורמים? האם השקופיות גורמות לעניים שלכם לדמוע אם אתם מסתכלים עליהם במשך יותר מכמה שניות?, כבו את האורות בחדר ועברו על המצגת בכדי להבטיח שהצבעים נראים טוב.

היעזרו בשירות KULER  לבחירת צבעים שמשתלבים היטב.

הימנעו "מקשקשת":

שימרו על כך שהטקסט על המסך יהיה פשוט כך שאפילו ילד יוכל להבין אותו. אל תשתמשו בשתי מילים כאשר אפשר להשתמש באחת, ושימרו על שפה אחידה לאורך כל המצגת.

32 שקופיות:

ספר ילדים קלאסי הנו באורך של 32 דפים בממוצע, דבר שנשמע כמו הרבה אם אתם מתכוונים לתרגם אותו ל-32 שקופיות.  אבל נסו לאתגר את עצמכם ולפצל את המצגת שלכם ל-32 שקופיות כבר מההתחלה. אל תוסיפו לתוכן קיים אלה פשוט בצעו פילוח רחב יותר לתכנים שלכם. התוצאה הסופית תהיה מצגת יפה יותר וברורה יותר.

ענו על שאלה אחת:

אם הקהל שלכם יעזוב את המקום עם ידיעה של דבר אחד בלבד, מה הוא יהיה? רוב ספרי הילדים מכוונים למטרה או נקודה אחת. לדוגמה עד כמה רעבה יכולה להיות התולעת?. טווח הקשב הוא קצר לא משנה באיזה גיל הקהל שלכם. אל תצפו מהקהל שלכם לזכור 5,10 או 15 פיסות מידע חדש.

כשאתם מפתחים תוכן או עיצוב למצגת הבאה שלכם, תוודאו שהיא משקפת את הפשטות, הוויזואליות והכיפיות של ספר ילדים.

קרדיט תמונות:

Photo Credit: H is for Home Flicker

אדי לבנטמן

מרצה ואיש אקדמיה. מומחה בעולמות ההדרכה השונים. החל מפיתוח מסרים ועד עמידה בפני קהל. מתמחה בניהול ופיתוח מערכי הדרכה ארגונים ופרזנטורים.

So, what do you think ?